مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

هموطنان با آغاز فصل گرما، از اقصی نقاط کشور به گیلان سفر و اغلب آنان نیز از سواحل این استان و دریا استفاده می‌کنند اما امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور، شرایط تا حدی متفاوت است.

طرح سالم‌سازی دریا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هموطنان چندان رغبتی به استفاده از طرح‌های سالم‌سازی ندارند.

مهرداد مهرگان افزود: با وجود کرونا، هموطنان دوست ندارند در یک منطقه و به طور مشترک از دریا سود ببرند و سعی می‌کنند در مناطقی که کسی حضور ندارد و به اصطلاح در مناطق بکر حضور یابند.

وی ادامه داد: این امر باعث می‌شود که تعداد مناطق خطرآفرین افزایش یابد چون نقاط بیشتری از دریا مورد استفاده هموطنان قرار خواهد گرفت که این امر به طور حتم تعداد نقاط خطرآفرین در سواحل را افزایش می‌دهد.

سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلان بیان کرد: در استان ۲۸۴ نقطه خطرآفرین در سواحل دریا شناسایی شده که سال ۹۸، ۴۸۶ نجات  غریق در این مکان‌ها حضور داشت اما این تعداد به طور حتم در سال ۹۹ با توجه به استفاده هموطنان از نقاط مختلف دریا و همچنین شناسایی این نقاط افزایش خواهد یافت و تعداد ناجیان غریق نیز افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: احتمالا نقاط خطرآفرین در سواحل گیلان از ۲۸۴ نقطه به حدود ۳۵۰ نقطه افزایش یابد که به طور حتم باید در همه این نقاط نجات غریق حضور داشته باشد.

مهرگان اضافه کرد: هم اینک ۳۴ طرح سالم‌سازی در سواحل گیلان وجود دارد که از این تعداد،  ۳۳ طرح مشترک و یک طرح نیز ویژه بانوان است که در همه آنها ناجیان حضور می‌یابند تا مردم با خیالی آسوده در این مناطق امن شنا کنند.

رغبت نداشتن ناجیان برای حضور در طرح‌های سالم‌سازی دریا 

سرپرست هیات نجات غریق و غواصی گیلان تصریح کرد: از نظر تعداد ناجی در گیلان مشکلی نداریم اما به دلیل مشکلات موجود این افراد رغبتی به حضور در سواحل دریا ندارند و به همین دلیل در این زمینه تا حدی با مشکل مواجه هستیم چون چندان برای کار مهم نجات غریق‌ها ارزش قائل نمی‌شویم.

وی ادامه داد: نداشتن حقوق مناسب، تاخیر در پرداخت همین حقوق‌های اندک،  محاسبه نشدن سختی کار منجیان غریق، نبود وسایل مورد نیاز و غیره از عوامل مهم استقبال نکردن آنان برای فعالیت در سواحل دریا در استان است.

مهرگان تصریح کرد: البته ما به استانداری اعلام کردیم که ناجیان برای حضور و فعالیت در سواحل گیلان باید تجهیزات مناسبی همچون بویه نجات و آمبو بت داشته باشند تا منجیان برای جان هموطنان با مشکل مواجه نشوند.  این وسایل موجب می‌شود تا ناجیان غریق هنگام نجات جان هموطنان از آنها فاصله داشته باشند تا خود در معرض خطر احتمالی کرونا قرار نگیرند که این وسایل و تجهیزات، امنیتی را برای  آنها  ایجاد می‌کند.

کد خبر 522666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha