سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان گفت: روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا باعث شد تا ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) در بیمارستان‌های سنندج دو و نیم برابر بیشتر از قبل شود تا مشکلی برای خدمات دهی به بیماران نداشته باشیم.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر فرزین رضاعی ۲۷ خرداد اظهار کرد: ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان توحید تا قبل از شیوع کرونا ۲۵ تخت بود که در روزهای اخیر به ۴۹ تخت افزایش یافته و تا چند روز آینده هشت تخت دیگر هم به این تعداد اضافه می‌شود.

وی این افزایش را در بیمارستان بعثت ۱۰ تخت اعلام کرد و افزود: تا ۲ روز آینده هشت تخت دیگر به ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان افزوده خواهد شد.

رضاعی روند افزایش بستری ها در سنندج را نگران کننده دانست و اضافه کرد: در حالیکه روز یکشنبه ۲۵ خرداد تعداد بستری‌ها مبتلا به کرونا در سنندج ۲۸۷ نفر بود این تعداد تا ظهر دیروز  ۲۶ خرداد به ۳۱۵ و تا شب گذشته به ۳۳۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان یادآور شد: کرونا با شیب بسیار تند در سنندج در حال افزایش است و اگر مردم کمک نکنند حتی اگر همه امکانات کشور را در اختیار بگبریم باز هم نمی‌توانیم با این بیماری مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: از ۳۳۶ بیمار بستری در سنندج ۶۵ نفر تحت مراقتب‌های ویژه قرار دارند که ۲۰ نفر بدحال هستند البته نباید تصور کرد که بیماری زایی این ویروس کمتر شده است.

رضاعی بیان کرد: هم اکنون مشکلی از لحاظ تامین نیروی انسانی وجود ندارد،  امکان قرارداد ۸۹ روزه با نیروهای درمانی را داریم و تعدادی نیروی تازه نفس به زودی به کمک کادر درمان استان می‌آیند.

وی اضافه کرد: هر تجهیزاتی که به دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان اختصاص یافته بلافاصله مورد استفاده قرار گرفته است،  از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۴۶ دستگاه کمک تنفسی توسط خیرین و وزارت بهداشت به دانشگاه علوم‌پزشکی استان اهدا شده که تمام این تجهیزات در حال حاضر مورد استفاده قرار دارد.

رضاعی اظهار کرد: سوالی که این روزها در زمینه علت کامل نکردن ظرفیت بیمارستان توحید با توجه به تعداد بستری‌های کرونایی مطرح می شود، این است که بیمارستان توحید ۳۴۰ تخت دارد که بخشی از آن خیرساز و مختص انکولوژی است و بخش‌های سی‌سی‌یو و دیالیز هم از نظر فیزیکی قابل جابه‌جایی نیستند و ۱۱۰ تخت به این بخش‌ها اختصاص دارد.

وی یادآور شد: از ۲۳۰ تخت باقی مانده، ۲۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا قابل استفاده است چرا که با بستری بیش از این تعداد، ۲ دستگاه خیلی خوب اکسیژن سازی که در این بیمارستان وجود دارد، پاسخگوی نیاز بیماران نخواهد بود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، این بیماری تاکنون جان ۸ هزار و ۹۵۰ را در کشور گرفته است.

تاکنون ۱۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کوید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.  

طبق آمار رسمی روزانه وزارت بهداشت، موارد مرگ کرونا که در هفته‌های گذشته به زیر ۵۰ نفر در روز رسیده بود در چند روز گذشته دوباره سه رقمی شده است، موارد ابتلا نیز به بالای ۲۵۰۰ تا سه هزار نفر رسیده است. وزارت بهداشت متعقد است، بخشی از افزایش آمار مبتلایان به علت افزایش تست از افراد مشکوک و اطرافیان آنان است. تعداد تست کرونا در کشور اکنون به روزانه حدود ۲۵ هزار مورد در روز رسیده است.

کد خبر 522416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha