جسد بی‌جان خلبان جت جنگنده آمریکایی که صبح دوشنبه در جریان تمرین نظامی در آب‌های شمال شرقی انگلیس سقوط کرده بود، پیدا شد.

جنگنده اف15 آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این جت جنگنده اف۱۵ از بزرگ‌ترین پایگاه هوایی آمریکا در خاک انگلستان برای یک تمرین نظامی به هوا برخاسته بود که ساعت ۹:۴۰ به وقت محلی به دلایل نامعلوم در آب‌های ساحلی نزدیک یورکشایر سقوط کرد. نیروهای امداد ساحلی و بالگردها بلافاصله سوی محل سقوط رفتند و موفق شدند چند ساعت بعد جنازه خلبان را بیابند.

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد هویت خلبان جنگنده اف۱۵ تا پیش از باخبر شدن خانواده او منتشر نمی‌شود. پایگاه هوایی لیکن‌هیث که از ۱۹۶۰ در انگلیس فعال است، بیش از ۴۵۰۰ عضو نظامی دارد و خلبان کشته‌شده از اعضای اسکادران جنگنده ۴۹۳ بود. هواپیمایی که سقوط کرد، از نوع بویینگ دو موتوری تک‌سرنشین بود؛ جنگنده‌هایی که از ۱۹۷۹ در نیروی هوایی آمریکا حضور فعال دارند.

این سومین سقوط جنگنده‌های آمریکایی در شش سال اخیر در پایگاه هوایی لیکن‌هیث انگلیس بود. در اکتبر ۲۰۱۴ یک فروند جت جنگنده اف۱۵ در زمین‌های محدوده لینکلن‌شایر سقوط کرد و خلبان توانست پیش از برخورد جت با زمین بیرون بپرد. درست یک سال بعد در اکتبر ۲۰۱۵ خلبان ۳۴ ساله جت هورنت در سقوط در مزرعه‌ای نزدیک لیکن‌هیث جان خود را از دست داد.

کد خبر 522219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    1 1
    خدارحمتش کنه بیچاره خانواداش
  • مهدی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    تو میگی من الان چیکار کنم