مرد شیاد که به بهانه خرید گوشی تلفن همراه از ۱۲ فروشنده بیش از ۱۶۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

بازداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه ایران، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر گفت: روز ۲۵ اردیبهشت امسال مردی با مراجعه به این پایگاه گفت چند روز قبل برای فروش تلفن همراهم به مبلغ ۱۲ میلیون تومان آگهی فروش در فضای مجازی ثبت کردم. بعدش شخصی به‌ نام یونس با من تماس گرفت و گفت قصد خرید گوشی‌ام را دارد. زمانی که درِ خانه ما آمد، گفت: مبلغ را می‌توان از طریق اپلیکیشن‌ها پرداخت و با وارد کردن شماره حسابم پس از دقایقی تصویر فیش پرداختی الکترونیکی در گوشی‌اش را به من نشان داد و گفت پیامک بانک را حدود یک ساعت دیگر دریافت می‌کنی. من هم اعتماد کردم و تلفن همراهم را با جعبه‌اش به او دادم. پس از ساعتی با بانک تماس گرفتم و متوجه شدم پولی به حسابم واریز نشده و خریدار کلاهبردار بوده است.

سرهنگ دستخال ادامه داد: بعد از این شکایت کارآگاهان در تحقیقات پلیسی دریافتند متهم با شناسایی فروشندگان تلفن همراه در سایت‌های خرید و فروش، به سراغ آنها می‌رفت و با ارائه تصویر جعلی پرداخت الکترونیکی از فروشندگان کلاهبرداری می‌کرد.

وی گفت: کارآگاهان در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی با شناسایی هویت و مخفیگاه متهم با دستور دادیار دادسرای ناحیه ۳۱ تهران، وی را در مخفیگاهش در حوالی بلوار کشاورز دستگیر کردند و به پایگاه سوم پلیس آگاهی انتقال دادند. متهم در بازجویی ها به ۱۲ مورد کلاهبرداری به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان اعتراف کرد. این فرد با دستور قضایی و صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

کد خبر 522180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha