در حالی که سرپرست مرکز بهداشت خوزستان خبر گم شدن ۱۱هزار تست کرونای مردم در این استان را تایید کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز گفت: شایعه مفقود شدن ۱۱ هزار تست مربوط به موارد مشکوک به کرونا در خوزستان کاملا کذب است.

تست کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر سیدمحمد علوی سرپرست مرکز بهداشت علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در گفت‌وگوی تلوزیونی اظهار کرد: ۱۱ هزار نمونه آزمایش کرونا از ۲۹ هزار نمونه‌ای که طی هفته های اخیر از مراجعه کنندگان در اهواز (خوزستان) گرفته شد، به طرز عجیبی مفقود شد.

علوی گفت: در مراکز بهداشت نمونه های کرونا گرفته می‌شود و به آزمایشگاه ها ارسال می‌شود یکی از دلایل این فاجعه، نمونه گیری بیش از حد ظرفیت آزمایشگاه های استان خوزستان است.

اما فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز امروز در گفتگو با شبکه خبر، موضوع مفقود شدن ۱۱ هزار تست کرونا در خوزستان را تکذیب کرد و گفت: این موضوع از سوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز منتشر نشده بلکه سوال مجری صداوسیما بود که از وی پرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه این ادعای مجری صدا و سیمای خوزستان کاملا کذب است، گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۳۴۲ نمونه تست در استان خوزستان گرفته شده که ۳۴۶۵ نمونه تست به دلیل برخی اشکالات تکنیکی در نمونه گیری قابل آزمایش نبوده و باید مجدد تست انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه این میزان تست که باید مجدد انجام شود تنها ۶ درصد کل تست‌هاست، افزود: در همه آزمایشگاه ها تا ۱۰ درصد ممکن است اشتباه صورت گیرد.

نژادیان تصریح کرد: روزانه گزارش و آمار نمونه گیری خود را به مراکز نظارتی و وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم و استان خوزستان در خصوص نمونه گیری از موارد مشکوک، رتبه دوم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تست انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: ما این موضوع مطرح شده از سوی مجری صداوسیما خوزستان را از طریق مراجع قضائی پیگیری می‌کنیم و اگر مجری صداو سیما مستنداتی در خصوص ادعای مطرح شده درباره مفقود شدن تست ها دارد، باید در مراجع ذیصلاح ارائه کند.

کد خبر 522132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha