رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی همدان هشدار داد: مردم همدان کالاهای معتبر را از فروشگاه‌های پروانه کسب‌دار خریداری کنند تا در دام کالای قاچاق نیفتند و گول برند لوازم را نخورند و از هول حلیم(نام کالا) در دیگ (قاچاق بودن کالا) نیفتند.

لوازم خانگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا خانجانی افزود: با توجه به توزیع لوازم‌خانگی‌ به میزان‌ مورد ‌نیاز در استان همدان و شیوع کرونا و ممنوعیت واردات کالای خارجی شاهد افزایش قیمت ناگهانی هستیم.

وی افزایش قیمت لوازم‌خانگی که تولید ایران نیستند را شوک بزرگی به بازار لوازم‌خانگی‌ دانست و گفت: رکود شدید بازار ورشکستگی صنف را خبر می‌دهد به‌گونه‌ای که مغازه‌دار کالا را فروخته و با بالا رفتن ناگهانی قیمت توان جایگزین کردن آن را ندارد.

خانجانی کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده را از دیگر عوامل رکود بازار دانست و اظهار کرد: با فروش کالا با قیمت گذشته نمی‌شود کالا را دانه‌ای خرید و توان خرید در تعداد بالا نیز امکان‌پذیر نیست و بازار برای اجناس خارجی جایی ندارد.

وی تصریح کرد: لوازم‌خانگی در بازار موجود است و لنگ کالا نیستیم، مردم باید تشویق شوند از کالای مرغوب ایرانی استفاده کنند تا چرخه تولید توزیع و تقاضا به یک نسبت در توازن باشد ضمن اینکه لوازم‌خانگی ایرانی در کیفیت با کالای خارجی رقابت می‌کند.

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی همدان با اطمینان خاطر از عدم مشاهده کالای تقلبی در بازار همدان بیان کرد: باوجود اینکه مرزها بسته و اجناس خارجی کمیاب شده است اما در بازار همدان هیچ‌گونه تقلبی اتفاق نمی‌افتد.

وی از مردم همدان خواست تا فقط از صنوفی که پروانه دارند، خرید کنند.

خانجانی ادامه‌داد: برخی فروشگاه‌های مرزی با واردکردن کالای تقلبی و بی‌کیفیت و فروش اینترنتی کالای نامرغوب را به خانه‌ها آورده و پس از شکایت مشتری هیچ‌گونه دسترسی به فروشنده نیست.

وی با اعلام زنگ خطر برای فروشگاه‌های مجازی لوازم‌خانگی افزود: این فروشگاه‌ها با تقلب برند خارجی را به کالای قاچاق چسبانده و با دریافت کامل وجه جنس را ارسال می‌کنند و خریدار بدون اطلاع در دام بزرگی افتاده که خبر ندارد.  

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی همدان  از مردم درخواست کرد تا گول برند لوازم را نخورند و از هول حلیم(نام کالا) در دیگ (قاچاق بودن کالا) نیفتند.

کد خبر 522110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha