حضور همیشگی چند نیروی پلیس نیویورک کنار مجسمه گاو پولساز وال استریت در منطقه منهتن با انتقاد گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه در داخل آمریکا مواجه شده است.

مراقبت پليس آمريكا از گاو پولساز منهتن

به گزارش همشهری آنلاین، حمله مردم خشمگین آمریکا به نمادهای برده‌داری و استعمار در روزهای اخیر شدت گرفته است. رنگین‌پوستان و سفیدپوستان به یک اندازه از خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا به ویژه در برخورد با سیاهان رنجیده و سه هفته است خیابان‌ها را خالی نکرده‌اند. از زمان قتل دردناک جورج فلوید زیر فشار زانوی افسر پلیس سفیدپوست شهر مینیاپلیس، اعتراض‌ها در سراسر آمریکا آغاز شد و هر روز و هر لحظه شدت گرفت. در این میان، نه تنها از خشونت پلیس کاسته نشد، بلکه درگیری‌ها به کشته شدن چند شهروند دیگر انجامید.

در روزهای اخیر که تصویر مراقبت نیروهای پلیس نیویورک از مجسمه موسوم به گاو پولساز یا گاو وال استریت در فضای مجازی منتشر شده، کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه در ایالات متحده این پرسش کلیدی را پیش کشیده‌اند که وظیفه پلیس آمریکا قاعدتا باید مراقبت از جان و مال مردم باشد نه یک مجسمه. در این تصاویر، پلیس‌های مجهز آمریکایی در منطقه منهتن کنار مجسمه گاو وال استریت ایستاده‌اند و مراقبند شهروندان خشمگین در جنبش «جان سیاهان مهم است» به آن آسیب نرسانند. این گاو با نرده‌های آهنی هم مراقبت می‌شود.

مجسمه چارجینگ بول یا گاو پولساز در منطقه منهتن نیویورک قرار دارد و نمادی از قدرت و برتری اقتصادی آمریکاست. این مجسمه را آرتورو دی‌مودیکا، هنرمند ایتالیایی از برنز ساخته که ۳۲۰۰ کیلو وزن، ۳۴۰ سانتیمتر بلندی و ۴۹۰ سانتیمتر درازا دارد. گاو وال استریت سال ۱۹۸۹ در منطقه باولینگ گرین منهتن نصب شد.

کد خبر 521939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی UA ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 1
    خوب ما هم باید از آثار تاریخی و هنری خودمان حفاظت کنیم .. این شورشها پایان می یابند ولی ترمیم ظاهر شهر زمان و سرمایه زیادی لازم دارد . چقدر اموال مردم و اموال دولت در شورش پارسال از بین رفت ... وای الان زندگی به حالت قبلی برگشته و متاسفانه هنوز بعضی از اماکن باز سازی نشدند ..