نخستین گوساله مرال سال ۹۹ در پناهگاه حیات وحش سمسکنده شهرستان ساری به دنیا آمد.

مرال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست مازندران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست مازندران، گفت: اولین گوساله مرال در پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده ساری یکشنبه ۲۵ خرداد متولد شد.

او افزود: تعداد ۲۱ راس مرال در این پناهگاه حفاظت و نگهداری می‌شوند که با تولد یک راس گوساله، تعداد مرال‌ها به ۲۲ راس رسیده است.

ابراهیمی گفت: ۵ راس گوساله مرال پارسال در این پناهگاه حیات‌وحش متولد شدند که امسال نیز همین تعداد زایش پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست مازندران افزود:برنامه حفاظت برای حفظ مرال‌ها با تدابیر و شدت بیشتری درفصل زایش به صورت شبانه‌روزی در منطقه انجام می‌گیرد.

اولین گوساله مرال در پارسال در ۶ خرداد ماه متولد شده بود.

سایت تکثیر در اسارت گوزن قرمز (مرال) در پناهگاه حیات‌وحش سمسکنده ساری در آذرماه ۱۳۸۶ به منظور افزایش جمعیت گله‌های وحشی این گونه جانوری ارزشمند برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد و با انتقال پنج راس مرال از قرق گلستان آغاز به کار کرد.

مرال از خانواده گوزن‌ها و از بزرگ‌ترین گونه‌های جانوران علفخوار کشور به شمار می‌رود و جنگل‌های هیرکانی زیستگاه طبیعی این گونه به شمار می‌رود. مرال (گوزن قرمز) بزرگترین گونه گوزن ایران است و در گستره جنوبی دریای خزر یعنی مناطق جنگلی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان زندگی می‌کند.

متاسفانه در سال‌های اخیر به علت شکار بی‌رویه و تخریب رویشگاه‌های جنگلی جمعیت این گونه شدیدا کاهش یافته و نسل مرال در خطر انقراض قرار گرفته است.

کد خبر 521909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha