مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

رئیس پلیس فتا یزد هشدار داد: در روزهای اخیر، برخی افراد متخلف در قالب رمالی با جمع‌آوری اطلاعات شهروندان از طریق شماره تلفن همراه به دنبال سوء‌استفاده از آن‌ها هستند.

کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: مراجعه برخی مردم یزد به افراد رمال و فال‌گیر، باعث شده شاهد تبلیغات فراوان این افراد در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی باشیم.

وی ادامه داد: این افراد شیاد با راه‌اندازی کانال یا صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات اغواکننده، اقدام به جذب مخاطب و انتشار مطالبی از علوم ماورایی کرده و از شهروندان سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا یزد اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اطلاعات رمالان و فال‌گیران از همین فضای مجازی جمع شده و به فرد گفته می‌شود. با داشتن شماره تلفن همراه، این افراد به راحتی می‌توانند مردم را در شبکه‌های اجتماعی، جستجو و اطلاعات زیادی از آن‌ها جمع کرده و به عنوان پیش‌گو تحویل بدهند.

ابوطالبی افزود: آن‌ها بعد از این که اعتماد مخاطب را جلب کردند، اهداف مجرمانه خود را عملی می‌کنند. شهروندان باید دقت کنند و به هیچ‌وجه دستورات این افراد را انجام ندهند.

وی گفت: فقر فرهنگی بعضی از کاربران در فضای‌ مجازی سبب شده که علاوه بر متحمل شدن خسارت مالی، گرفتاری‌های دیگری از جمله هتک‌ حیثیت و اخاذی نیز برای آنها به وجود بیاید.

رئیس پلیس فتا یزد ادامه داد: افراد کلاهبردار با ترفندهای خاص و در قالب علم روان‌شناسی به اطلاعات هویتی و اسرار خصوصی کاربران دست پیدا کرده و اقدام به اخاذی و باج‌گیری از طریق فضای مجازی می‌کنند.

وی اظهار کرد: کاربران در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای‌ مجازی،  مراتب را به بخش ارتباطات مردمی پلیس فتا به آدرس  www.CyberPolice.ir گزارش کنند.

کد خبر 521788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha