دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

"جونگ نان شان" کارشناس ارشد دولت چین در امور بهداشتی و از پزشکان معروف این کشور در زمینه مبارزه با بیماری های ویروسی پیش‌بینی کرد که واکسن چین برای درمان کرونا تا پاییز یا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی آماده استفاده شود.

vaccine

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از ایرنا  جونگ روز یکشنبه ۲۵ خرداد در یک کنفرانس خبری در پکن خاطر نشان کرد که باید ساخت واکسن را بر سایر راه های مهار شیوع کرونا از جمله «ایمنی جمعی» ترجیح داد، زیرا برای رسیدن به ایمنی جمعی باید ۶۰ تا ۷۰ درصد از جمعیت یک جامعه به کرونا مبتلا شوند و رسیدن به این شرایط بهای سنگینی دارد.

«ایمنی جمعی» نوعی محافظت غیرمستقیم از بیماری‌های عفونی است و زمانی اتفاق می‌افتد که درصد زیادی از جمعیت در برابر یک عفونت، از طریق عفونت‌های قبلی یا واکسیناسیون مصون شوند از این طریق می‌توان از افرادی که مصون نیستند، در مقابل بیماری حفاظت کرد در جمعیتی که بخش اعظمی از افراد از مصونیت برخوردار هستند، چنین افرادی در انتشار بیماری سهمی ندارند و زنجیره‌های انتشار عفونت مختل می‌شوند که این امر یا سبب توقف یا کند شدن شیوع بیماری می‌شود زیرا هرچه نسبت افراد مصون در یک جامعه بیشتر باشد، احتمال تماس افراد غیر ایمنی با فرد عفونی کمتر می‌شود و به محافظت افراد غیر مصون از عفونت کمک می‌کند.

جونگ گفت که چین هم اکنون در حال آزمایش‌های بالبینی روی ۶ واکسن است که در صورت اضطراری می توان از آنها احتمالا تا پاییز امسال یا پایان سال جاری میلادی استفاده کرد.

گافو رییس مرکز کنترل بیماری چین نیز یک ماه قبل با تایید این دیدگاه پیش بینی کرد که در صورت اضطراری می توان از واکسن ساخت چین برای درمان کرونا تا پایان سال جاری میلادی استفاده کرد.

آزمایش‌های بالینی واکسن ها روی انسان باید سه مرحله را پشت سر بگذارد مرحله اول عمدتا آزمایش در دامنه کوچک انجام می شود و افراد سالم و عمدتاً سنین جوان و میانسال متمرکز می شود.

در مرحله دوم آزمایش های بالینی، دامنه سنی گسترش می یابد و تعداد افراد داوطلب هم بیشتر می شود این داوطلبان پیوسته تحت پیگیری و نظارت پزشکی قرار دارند تا محققان شرایط و زمان به وجود آمدن پادتن بعد از تزریق واکسن و مدت دوام ایمنی در افراد را  بررسی کنند.

هنگامی که ایمنی و اثربخشی واکسن در این دو مرحله تایید شد می توان آن را در مرحله سوم آزمایش بالینی وارد کرد؛ یعنی در این مرحله تعداد داوطلبان دریافت واکسن به میزان قابل توجهی، در حد هزاران یا حتی دهها هزار نفر افزایش می‌یابد.

کد خبر 521763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha