تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۷ میلیون و ۹۴۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۳۴ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از ۲۴ تا ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۶۴ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر رسید. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۱۴۸ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. وی افزود: استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

  • ثبت یک رکورد دیگر در عربستان؛ ابتلای بیش از ۴ هزار نفر طی ۲۴ ساعت

شیوع ویروس کرونا در عربستان همچنان با سرعت فراوانی در حال گسترش است به طوری که طی ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۴ هزار مورد دیگر ابتلا ثبت شده است.
تسنیم به نقل از رسانه‌های سعودی نوشت: طی ۲۴ ساعت اخیر، ۴۲۳۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در عربستان ثبت شده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت سعودی، با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان تا یکشنبه در عربستان به ۱۲۷ هزار و ۵۴۱ نفر رسید.

  • رکورد مبتلایان به ویروس کرونا در پایتخت چین

پایتخت چین با یک رکورد در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مواجه شده است. تسنیم به نقل از رویترز نوشت: مقامات بهداشتی چین از ابتلای ۳۶ مورد جدید به ویروس کرونا در روز گذشته (شنبه) در پایتخت این کشور خبر دادند.

پکن پس از تایید این خبر شاهد یک رکورد در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از زمان شیوع این بیماری بوده است. درحالی ۳۶ مورد مبتلا به ویروس کرونا در روز شنبه تایید شده که تعداد مبتلایان در روز قبل از آن (جمعه) ۶ مورد گزارش شده بود.
مقامات بهداشتی پکن اعلام کردند که منشا ابتلای تمام این موارد در داخل این کشور بوده است.
 

کد خبر 521748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامتین SE ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 0
    حالا مساجد وحسینیه ها را باز کردید ببندید پلیس در مترو وایستگاههای اتوبوس بایستد هم برای جلوکیری از سوار شدن افراد بدون ماسک هم برای جلوگیری از سرقت سفر های بین شهری را تا 2 ماه ممنوع کنید در امد ندارند که ندارند و الا تا پایان سال هزینه سنگینی پرداخت خواهید کرد