ناظرگمرکات آذربایجان‌غربی گفت: فراهم کردن تجهیزات و امکانات الکترونیکی برای کشف موادمخدر در دستور کار گمرکات استان قرار دارد.  

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، توحید آذربد، ناظرگمرکات آذربایجان غربی، یکشنبه ۲۵ خرداد در مراسم آغاز به کار دوره آموزشی مقابله با قاچاق موادمخدر در گمرکات استان از روند مطلوب مبارزه گمرکات استان با قاچاق کالا و ارز خبر داد و افزود: باید در زمینه فرهنگ‌سازی بخشیدن به جامعه درباره آثار و زیان‌های موادمخدر به ویژه مواد صنعتی و شیمیایی تلاش گسترده‌تری از طریق وسایل ارتباط جمعی  انجام شود.  

وی افزود: با توجه به احتمال جاسازی و اختفای موادمخدر در درون کالا و حمل آن توسط وسایل نقلیه زمینی، هوایی و دریایی، نقش مقابله‌ای گمرک بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند تأثیر چشمگیری در روند کاهش ورود موادمخدر به کشور داشته باشد.  

آذربد گفت: گمرکات آذربایجان‌غربی تاکنون در خصوص برخورد با پدیده قاچاق موادمخدر تعامل سازنده‌ای با دستگاه‌های مرتبط داشته‌اند فراهم کردن تجهیزات و امکانات الکترونیکی برای کشف موادمخدر و آموزش مستمر و به روز مأموران گمرک از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در دستورکار گمرکات قرار دارد.  

با هدف آشنایی با پولشویی و ارتباط آن با قاچاق موادمخدر، نحوه تنظیم صورت جلسه کشف و نحوه دستگیری متهمان این حوزه دوره آموزشی دوره آموزشی مقابله با قاچاق موادمخدر در گمرکات استان آغاز شد.  

در این دوره آموزشی که با حضور ارزیابان، کارشناسان، مدیران و مأموران حراست یگان حفاظت گمرکات آذربایجان‌غربی در سطح سه به مدت سه روز برگزار می‌شود، ۲۱۲ نفر شرکت کردند.  

ارزیابان، کارشناسان، مدیران و مأموران حراست یگان حفاظت گمرکات ارومیه، خوی، پیرانشهر و بازرگان در این دوره آموزشی با آخرین روش‌ها پولشویی و ارتباط آن با قاچاق موادمخدر، نحوه تنظیم صورت جلسه کشف و نحوه دستگیری متهمان آشنا می‌شوند.  

کد خبر 521618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha