مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی قزوین گفت: سوزاندن کاه و کلش و باقی‌مانده گیاهان در اراضی کشاورزی هیچ فایده‌ای برای اراضی کشاورزی ندارد.

سوزاندن کاه و کلش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، تورج بنیادی یکشنبه ۲۵ خرداد اظهار کرد: سوزاندن باقی‌مانده گیاهان در اراضی کشاورزی که برای آماده‌سازی اراضی کشاورزی به‌منظور کشت بعدی انجام می‌شود، مواد آلی و مغذی درون خاک را از بین می‌برد.

وی اظهار کرد: برای تشکیل یک سانتیمتر خاک میلیون‌ها سال زمان نیاز است در حالی که آتش زدن اراضی کشاورزی می‌تواند خاصیت خاک را از بین برده و آنرا به‌تدریج نابود و بی‌خاصیت کند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: کاه و کلش می‌تواند در صنعت تولید کاغذ و همچنین خوراک دام مورداستفاده قرار بگیرد و اگر سرمایه‌گذاران در زمینه صنایع تبدیلی حاضر به فعالیت در این عرصه باشند، اتفاق خوبی رقم خواهد خورد و باعث می‌شود کشاورزان به‌جای سوزاندن، آنها را به فروش رسانده و درآمد کسب کنند.

این مسئول افزود: روشن کردن آتش در اراضی کشاورزی به‌موجب قانون جرم بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

امسال بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و کشاورزی استان قزوین بر اثر آتش‌سوزی دچار خسارت شدند.

براساس گزارش یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، بیشتر این آتش‌سوزی‌ها بر اثر بی‌دقتی کشاورزان و روشن کردن آتش برای از بین بردن علف‌های هرز داخل و حاشیه باغ‌ها و مزارع اتفاق افتاده است.

کد خبر 521529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha