مدیر عامل آتش‌نشانی بجنورد با ابزار نگرانی از زنده‌گیری مارها طی ۱۰ روز گذشته از منازل شهر بجنورد گفت: از ابتدای امسال تعداد انجام عملیات آتش‌نشانی برای گرفتن حیوانات مزاحم در داخل شهر ۴۹ فقره بوده که از این تعداد بالغ بر ۲۰ مورد زنده‌گیری مار از داخل منازل بوده است.

مار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا‏، مجید گریوانی شنبه ۲۴ خرداد اظهار کرد: شاید تعداد مارهای گرفته شده در چند روز گذشته خیلی زیاد بوده و دیگر تا پایان سال با چنین ماموریت‌هایی برخورد نکنیم و تعداد این عملیات با عملیات‌ انجام‌شده مشابه، در سال گذشته برابری کند.

وی تصریح کرد: اما اگر تعداد زنده‌گیری مار طی چند روز آینده نیز همانند ۱۰ روز گذشته باشد، وضعیت مطلوبی نخواهد بود.

گریوانی در ارتباط با حضور مارها در داخل شهر و منازل مردم نیز توضیح داد: سیلاب‌های سال گذشته در داخل شهر تمام علف‌های هرز و... موجود در آب‌راه‌ها را با خود شست و برد‏، اما امسال شاهد چنین سیلاب‌هایی نبودیم و بارش باران به صورت نم‌نم موجب ایجاد پوشش گیاهی زیادی در زمین‌های رها شده، زمین‌های خاکی و اطراف کانال و خندق‌های شهر شد.

وی افزود: پوشش گیاهی بلند و مناسب مکان امنی را برای حضور مارها فراهم می‌کند و همین امر نیز شاید موجب شده تا آن‌ها وارد منازل شوند.

گریوانی ادامه داد: از سوی دیگر ممکن است خانواده‌ها برای طبیعت‌گردی به خارج از شهر سفر کرده باشند که مار به داخل خودرو رفته باشد و همراه با خودرو به داخل منزل آمده باشد.

وی بیان کرد: مارهای زنده‌گیری شده امسال در تمامی نقاط شهر و فقط مختص به منازل حواشی شهر و یا منازل کنار کانال و خندق‌ها نبوده است.

مدیر عامل آتش نشانی بجنورد، خراسان شمالی گفت: برای جلوگیری از حضور مارها در داخل شهر باید محیط زندگی آن ناامن شود که یکی از راهکارها چیدن علف‌های هرز در اطراف منازل است.

وی افزود: از سوی دیگر وقتی خانواده‌ها از طبیعت‌گردی به منزل بازمی‌گردند، خودروی خود را به مدت یکی دو ساعت در داخل کوچه پارک کنند که اگر احتمالا مار همراه با خودرو از طبیعت به داخل شهر آمده باشد از ماشین خارج شود و به داخل منزل منتقل نشود.

گریوانی ادامه داد: حجم علف‌های هرز روییده شده در داخل شهر به اندازه‌ای بوده که اکنون با خشک شدن آن‌ها، آتش‌نشانی روزانه ۲۰ تا ۳۰ مورد گزارش آتش‌سوزی دارد که برای اطفاء آن مامور می‌شود.

کد خبر 521111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احیا دادمهر JP ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    9 0
    از تفریح که برگشتید، تا چند ساعت خودروی خودتون رو توی کوچه بذارید تا مارها برن خونه همساده ها و نیان خونه شما؛ واقعا که عجب راهکار سمی دادید کارشناس جون، مرگ خوبه واسه " همساده" همسایه
  • نورمحمد قربانی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    4 0
    واقعا عجب راهکاری واقعا باید جهان استفاده کنه از این راهکار !!!
  • رضا IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    خیلی خوب و خیلی هم بد
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    اگر ماری رو در منزل دیدید به هیچ وجه سعی نکنید آن را بگیرید چون خیلی خطرناک است البته من چند سال پیش ماری رو با دست گرفتم ولی خوب میدونستم که سمی نیست بعدش مارها از بوی نعناع و پونه و دارچین و اسانسهایی تند ازاین قبیل فراری هستند