مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست البرز گفت: ریزگردهای کارخانه‌ها، عامل ۳۶ تا ۳۸ درصد آلودگی هوای استان البرز است.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست البرز  بیان کرد: ریزگردهای کارخانه‌ها، عامل ۳۶ تا ۳۸ درصد آلودگی هوای استان البرز است، علت عمده آلایندگی در شش ماه اول هرسال ریزگردها هستند که کانون آن‌ها یا به عبارتی محل تولید آن در اشتهارد و نظرآباد است.

حمیدرضا لشکری گفت: ۶۲ تا ۶۴ درصد علت آلودگی هوا منابع متحرک مانند خودروها هستند، بزرگی این رقم تأثیر آلودگی کارخانه‌ها را کم نمی‌کند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست البرز اضافه‌کرد: تاکنون موفق شده‌ایم سوخت قابل‌توجهی از صنایع استان البرز را از مازوت و گازوئیل به گاز تبدیل کنیم که تأثیر به سزایی در کاهش آلودگی داشته است، اما هنوز تعداد قابل‌توجهی از صنایع از مازوت و گازوئیل به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند.

او افزود: در بخش استفاده صنایع از کاتالیزور و فیلتر دود موفق نبوده‌ایم.

لشکری بیان کرد: نقش معادن در آلودگی هوا و آلودگی‌های زیست‌محیطی موثر است، سازمان صمت، پیش از صدور مجوز فعالیت معادن و کارخانه‌ها ابتدا از ما استعلام می‌گیرد و ما محل فعالیت معدن را تایید می‌کنیم، پس از آماده‌سازی تجهیزات معادن و آمادگی بهره‌برداری دوباره از ما استعلام می‌شود.

او گفت: برای نظارت بر فعالیت این کارخانه‌ها و معادن به همکاری سازمان صمت احتیاج داریم، در بازدیدی که از تهران دشت داشتیم شاهد تردد خودروهای سنگین و تخلیه زباله و نخاله‌ها در شن چاله‌های به‌جامانده از فعالیت معادن شن و ماسه بودیم که باعث آلودگی شدید محیط‌زیست منطقه شده بود.

کد خبر 521063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha