مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی قم گفت: سطح زیر کشت کلزا که نقش موثری در خودکفایی روغن خوراکی دارد در قم به ۲هزار هکتار رسید.

کلزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی سلامی افزود: در همین رابطه پیش‌بینی می‌کنیم بیش از چهار هزار تن کلزا در قم تولید و به‌صورت تضمینی باقیمت مصوب از کشاورزان خریداری شود.

وی تصریح کرد:با توجه به جایگاه ویژه تولید محصولات راهبردی همچون کلزا در تحقق شعار جهش تولید در بخش کشاورزی در سال‌های اخیر توجه کشاورزان قمی به کشت کلزا افزایش یافته است و بیش از ۵۰۰ بهره‌بردار در مناطق مختلف استان به تولید این محصول راهبردی می‌پردازند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی قم ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی قم در راستای خودکفایی هرچه بیشتر در تولید محصولات راهبردی و تامین پایدار امنیت غذایی مردم، تلاش دارد سطح کمی و کیفی تولید کلزا در استان را افزایش دهد. استفاده از ارقام مناسب با شرایط آب و هوایی قم از جمله راهبردهایی است که برای کشت کلزا دنبال می‌کنیم تا شاهد بیشترین برداشت محصول در هر هکتار باشیم.

سلامی بیان کرد: کلزا تولید شده در قم به دلیل استفاده از بذر مناسب و مهارتی که کشاورزان استان طی سال‌هایی اخیر در کشت و مراقبت از مراحل رشد این محصول به دست آورده‌اند، کیفیت مطلوبی دارد.

همچنین کارشناسان سازمان جهادکشاورزی قم به‌صورت مستمر بر نحو تولید کلزا استان نظارت دارند و با مشارکت کشاورزان با آفات تهدید کننده این محصول راهبردی مبارزه می‌کنند.

کد خبر 521028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha