شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره شرایط انجام جراحی‌های زیبایی در شرایط کرونا توضیح داد.

جراحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا فتحی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد انجام جراحی‌های زیبایی در شرایط کرونایی کشور گفت: از ۱۷ اردیبهشت سال جاری براساس ابلاغیه وزارت بهداشت و براساس کاهش شیب ابتلا به کرونا در کشور انجام جراحی‌های زیبایی در کشور بلامانع است، ولی پروتکل‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده که اجرای دقیق آن بسیار حائز اهمیت است.

وی درباره شروط انجام جراحی‌های زیبایی بیان کرد: براساس این پروتکل، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، سن بالای ۶۰ سال و کمتر از ۱۰ سال و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند یا این‌که در ارتباط با فرد مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند و تست کرونای آن‌ها مثبت یا مشکوک باشد نباید برای آن‌ها جراحی زیبایی انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی برای انجام جراحی‌های زیبایی کاملاً رعایت شود، جراحی زیبایی مطلقاً خطری برای فرد مورد نظر نخواهد داشت، البته باید در نظر گرفت که جراحی‌های زیبایی سنگین در شرایط کنونی بهتر است انجام نشود.

فتحی درباره این‌که جراحی بینی جزو جراحی‌های پیچیده زیبایی محسوب می‌شود یا خیر توضیح داد: جراحی بینی جراحی سنگین زیبایی نیست و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام این جراحی بلامانع است.

کد خبر 521027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha