نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیش‌بینی کرد دانلد ترامپ شکست خود را در این انتخابات نمی‌پذیرد و به ناچار با دخالت نیروهای نظامی از کاخ سفید بیرون رانده می‌شود.

اعتراض به مرگ جورج فلويد و مجلس يادبود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، جوزف بایدن که باید سوم نوامبر آینده با ترامپ برای ورود به کاخ سفید رقابت کند، از همین حالا نگران جرزنی انتخاباتی رئیس جمهوری فعلی آمریکاست. او در گفتگو با برنامه روزانه ترور نوح مدعی شد بزرگ‌ترین ترس و نگرانی‌اش این است که ترامپ نخواهد پس از شکست خوردن در انتخابات کاخ سفید را ترک کند.

بایدن به مجری و کمدین سرشناس گفت: «ترامپ با اینکه خودش پیش‌تر به روش پستی رای داده، حالا نگران این شیوه رای‌گیری است و بدون سند و مدرک دموکرات‌ها را متهم می‌کند می‌خواهند در در انتخابات دستکاری کنند. من حتی به این هم فکر کرده‌ام که اگر ترامپ رای نیاورد و در انتخابات شکست بخورد، نتایج را نمی‌پذیرد و قدرت را تحویل نمی‌دهد اما اطمینان دارم مقام‌های ارشد نظامی مداخله می‌کنند و او را با تمام توان از کاخ سفید بیرون می‌اندازند.»

از سوی دیگر، یکی از مقام‌های ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ ادعاهای معاون باراک اوباما را رد کرد و گفت: «ما به همه اطمینان می‌دهیم آقای رئیس جمهوری نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را هر چه باشد می‌پذیرد. بایدن می‌کوشد اعتماد به نفس اردوگاه ترامپ را خدشه‌دار کند.» بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها، ترامپ با حدود ۱۴ درصد آرای کمتر پشت سر بایدن قرار دارد و اگر اوضاع به همین ترتیب پیش برود، بعید است بتواند بار دوم وارد کاخ سفید شود.

پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ هم ترامپ مدعی شده بود دموکرات‌ها در نتیجه انتخابات دستکاری می‌کنند و پس از پیروزی بر هیلاری کلینتن هیچ سند و مدرکی برای ادعای خود ارائه نکرد. او گفته بود میلیون‌ها نفر به شکل کاملا غیرقانونی به نامزد رقیب رای داده‌اند و جالب اینکه با وجود سه میلیون رای بیشتر خانم کلینتن، آقای ترامپ انتخابات را با آرای الکترال برد و وارد کاخ سفید شد.

کد خبر 520785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha