جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

فرماندار ویژه سقز با اشاره به اینکه آمار مبتلایان در این شهرستان افزایش یافته است، گفت: وضعیت از لحاظ شیوع کرونا وخیم است بنابراین مردم باید به هشدارهای ستاد مقابله با کرونا توجه جدی کنند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین کامیل کریمیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدلیل اوج گیری دوباره ویروس کرونا در شهرستان، مصوباتی در ستاد برای قطع زنجیره انتقال این ویروس اتخاذ کردیم.

وی به تصمیمات جدید اشاره کرد و افزود: برای اینکه از انتقال کرونا به شکل گسترده جلوگیری کنیم، حضور مردم و برگزاری تجمعات در مراکز تفریحی، پارک‌ها و همچنین مراسم در آرامستان‌ها ممنوع است.

کریمیان با بیان اینکه نظارت بر فعالیت اصناف و بازار تشدید می‌شود، تاکید کرد: بازرسان اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت بازدید مداوم از مجتمع‌های تجاری برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و ضدعفونی این اماکن را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی و توجه به دستورالعمل ها از سوی همگان بسیار ضروری است، از شهروندان خواست در زمان حضور در اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده کنند.

فرماندار ویژه سقز اضافه کرد: مراکز بهداشتی درمانی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در محلات را تشدید کنند تا همه مردم با خطرات عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ابتلای به کرونا آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه تولید ماسک ارزان برای در دسترس قرار گرفتن عموم، مورد توجه جدی اداره صنعت، معدن و تجارت باشد، گفت: شهروندان برای شناخت از وضعیت شیوع بیماری، نسبت به دانلود اپلیکیشن ماسک بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۸ مورد آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و ۵۸۴ نفر رسید.

تاکنون۱۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۲۷۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان و کرمان در وضعیت هشدار یا قرمز قرار دارند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کد خبر 520752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha