معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شیوع کرونا چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به سالن‌های سینمایی و نمایشی این استان خسارت زد.

سينما

به گزارش همشهری‌آنلاین، ابوالحسن حیدری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تاکنون شش سالن سینمایی و نمایشی خراسان شمالی در سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا ثبت‌نام کرده‌اند و فعالان این بخش برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

وی افزود: کرونا در بهترین زمان فعالیت سالانه، یعنی ماه‌های فروردین و اردیبهشت به سینماداران خسارت زد. یکی از خسارت‌های وارده به سینماهای استان مربوط به سودی است که قرار بود در ماه فروردین به دست بیاورند.

حیدری ادامه داد: بخش دیگری از این خسارت متعلق به هزینه‌های جاری نظیر حقوق کارکنان،  پرداخت کرایه و قبوض سینما است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی با اشاره به حمایت از هنرمندان آسیب‌دیده بیان کرد: تاکنون ۲۶۰ نفر از هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر استان از معافیت پرداخت سه‌ماهه حق بیمه در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد برخوردار شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، اوایل اریبهشت گفته بود که شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال زیان به بخش فرهنگ و هنر این استان زیان وارد کرده است.

با درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی از ابتدای تیرماه فعالیت خود را از سرخواهند گرفت و آموزشگاه‌های قرآنی، هنری، ادبی و سینمایی نیز از ۲۴ خردادماه فعال خواهند شد.

البته بازگشایی این اماکن مشروط به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و فروش بلیت تنها تا سقف ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها مجاز است.

استان خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، هفت سالن سینمایی و ۱۰ سالن نمایش دارد.

کد خبر 520713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha