پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

سکه گرمی از ابتدای سال جاری کمترین سود را در میان انواع سکه، نصیب خریداران خود کرده است.

خرید کدام نوع سکه بیشترین سود را دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت هر سکه گرمی از ابتدای سال جاری تا به امروز تنها ۹٫۱ درصد افزایش یافته در حالی که سکه امامی حدود سه برابر، سود بیشتر به خریداران خود داده است.

پنج نوع سکه رایج امامی، تمام بهار آزادی، نیم سکه بهار آزادی، ربع سکه بهار آزادی و سکه گرمی که در بازار طلا مورد معامله قرار می‌گیرد دارای بازدهی‌های یکسانی نبوده و میزان افزایش و کاهش قیمت هرکدام متفاوت از دیگری است. اما نوسان کدام نوع سکه بیشتر بوده است؟

بررسی روند قیمت انواع سکه نشان می‌دهد سکه امامی بیشترین و سکه گرمی کمترین افرایش قیمت را به ثبت رسانده‌اند.

قیمت سکه امامی از ابتدای سال جاری تا ۲۱ خرداد ماه امسال با ۲۵٫۳۸ درصد رشد از شش میلیون تومان به ۷٫۵ میلیون تومان رسیده و بیشترین افزایش قیمت را در میان انواع سکه کسب کرده است.

نیم سکه و ربع سکه نیز هرکدام به ترتیب با رشد ۲۳٫۹ و ۱۸٫۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در این میان سکه بهار آزادی نیز با ۱۷٫۷ درصد افزایش قیمت، بازدهی بالاتر از سکه گرمی را به ثبت رسانده، به طوری که قیمت آن از ۶٫۲ میلیون تومان در ابتدای سال به بیش ۷٫۳ میلیون تومان در ۲۱ خرداد ماه امسال رسیده است.

طی دوره مذکور سکه گرمی کمترین سود را در میان انواع سکه، نصیب خریداران خود کرد. قیمت هر سکه گرمی از ابتدای سال تا به امروز تنها ۹٫۱ درصد افزایش یافته در حالی که سکه امامی حدود سه برابر، سود بیشتر به خریداران خود داده است.

کد خبر 520659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی UA ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    5 4
    از نظر من آموزش دلال گری در روزنامه پر تیراژ و محترم خیلی درست نیست . من جایی در دنیا سراغ ندارم که مردمش سکه طلا بخرند و یا اصلا پولی برای اینگونه کارهای عجیب و غریب داشته باشند .حتی در پر در امدترین کشورهای اروپا . حالا اگر مدل زندگی ما به مدل زندگی در خلبخ فارس و کشورهای حاشیه نشین میخواهد تبدیل شود که جای تاسف هست .
    • مجید DE ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      هیچ چیزی جای سود بانکی رو نمی گیره درصدش کم هست ولی آدم خیالش راحت هست اگهر۲۲ درصد بشه عالیه سکته دلار و بورس به درد نمیخوره
  • اکبر IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    با سلام لطفا یه راهکار اساسی اراه دهید تا بدرد همه بخورد نه که تبلیغ سکه بکنید .مردم نان ندارند تا بخورند شما حرف سکه میزنید .