لیونل مسی، ستاره ۳۲ ساله بارسلونا دو هدف بزرگ در هفته‌های آتی پیش رو دارد.

لیونل مسی بارسلونا 2.jpeg

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از ورزش سه، بعد از حدود سه ماه وقفه، از ابتدای هفته بعد بارسلونا دوباره به میدان خواهد رفت و لیونل مسی در اولین بازی مقابل مایورکا قرار خواهد گرفت. کاپیتان ۳۲ ساله بارسلونا معمولا عملکرد خوبی مقابل این تیم داشته و در شش بازی آخر مقابل مایورکا موفق به گلزنی شده است. همچنین بارسلونا نیز در ۱۱ تقابل اخیر با مایورکا ۹ بار به پیروزی رسیده است.

بارسلونا هنوز شانس کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان و لالیگا را دارد و اگر این اتفاق رخ دهد، لیونل مسی به رکورد ۳۶ جام معتبر رایان گیگز، اسطوره ولزی منچستریونایتد دست خواهد یافت.

اما لیونل مسی در ادامه دوران پرافتخار ورزشی اش از نظر شخصی دو هدف بزرگ پیش رو دارد. اولی رسیدن به بیشترین تعداد آقای گلی در لالیگا و رسیدن به رکورد تلمو زارا، مهاجم افسانه ای فوتبال اسپانیا است. این رکورد ۶۷ سال است دست نخورده باقی مانده و لیونل مسی قصد دارد امسال به این رکورد دست یابد.

هدف بعدی ستاره آرژانتینی رسیدن به رکورد پله در تعداد گل برای یک باشگاه است.  حداقل ۱۲ مسابقه (۱۱ بازی در لالیگا و یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا) و حداکثر ۱۷ دیدار (۱۱ بازی در لیگ و ۶ بازی در لیگ قهرمانان اروپا برای رسیدن به فینال) پیش روی مسی قرار دارد و او شانس خوبی برای شکستن رکورد اسطوره برزیلی دارد. آقای گلی لالیگا متحمل ترین گزینه او است. مسی با زدن ۱۹ گل، ۵ گل بیشتر از بنزما به ثمر رسانده و می تواند برای چهارمین سال متوالی فاتح این جایزه شود تا به رکورد تلمو زارا برسد.

اما هدف بعدی لیونل مسی رسیدن به رکورد ۶۴۳ گل پله با لباس سانتوس است. او ۶۲۷ گل برای بارسلونا به ثمر رسانده و می تواند در این فرصت باقیمانده با زدن ۱۶ گل این رکورد تاریخی را نیز از آن خود کند. البته پله با ۷۵۷ گل (۶۴۳ گل برای سانتوس، ۳۷ گل برای کاسموس و ۷۷ گل برای برزیل) بالاتر از مسی با ۶۹۷ گل (۶۲۷ گل برای بارسا و ۷۰ برای آرژانتین) قرار دارد.

البته لیونل مسی در سال ۲۰۱۸ موفق شد گل شماره ۵۶۶ خود برای بارسلونا را به ثمر برساند تا اینگونه از رکورد ۵۶۵ گل گرد مولر برای بایرن مونیخ پیشی بگیرد و حالا به دنبال دستیابی به این رکورد در سراسر جهان است. البته لیونل مسی بارها عنوان کرده دستیابی به عناوین تیمی برای او از اهمیت بیشتری برخوردار است و این بازیکن قصد دارد بعد از سالها ناکامی در لیگ قهرمانان، این فصل با لباس بارسلونا عنوان قهرمانی این تورنمنت را از آن خود کند. همچنین بارسلونا با دو امتیاز برتری نسبت به رئال مادرید در صدر جدول لالیگا قرار دارد و شانس اول قهرمانی محسوب می شود.

کد خبر 520641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha