مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: برداشت محصولات سبزی و صیفی شامل خیار، گوجه، فلفل و بادمجان از اراضی کشاورزی و گلخانه‌های ورامین آغاز شد.

گوجه فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  محسن بنائیان پنج‌شنبه ۲۲ خرداد گفت: در سال زراعی جاری ۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته که از این مقدار، ۵۴ هکتار در فضای باز و یک هکتار در گلخانه کشت شده است.

وی افزود: عملکرد برداشت گوجه‌فرنگی در فضای باز ۵۰ تن در هکتار و در گلخانه ۱۸۰ تن از هر هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۲ هزار و ۸۸۰ تن محصول از مزارع گوجه‌فرنگی ورامین برداشت شود.

بنائیان اظهار کرد: امسال ۴۹۴ هکتار از گلخانه‌های ورامین زیر کشت خیار رفته که از این میزان، ۴۰۰ هکتار گلخانه فلزی و ۹۴ هکتار گلخانه چوبی است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملکرد محصول خیار در گلخانه فلزی ۳۰۰ تن در هکتار و عملکرد این محصول در گلخانه چوبی ۲۰۰ تن در هر هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از کل سطح زیرکشت خیار ورامین، ۱۳ هزار و ۸۸۰ تن محصول برداشت شود.

وی افزود: امسال چهار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین با عملکرد ۲۰۰ تن زیر کشت فلفل، ۲ هکتار با عملکرد ۱۸۰ تن زیر کشت بادمجان و ۱۲ هکتار با عملکرد ۶۰ تن در هر هکتار زیر کشت توت‌فرهنگی رفته است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش‌از هفت هکتار از اراضی گلخانه‌ای ورامین زیر کشت انواع گل از جمله رز و آنتوریوم رفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد گل شاخه بریده از این مزارع برداشت شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است، این شهرستان بیش‌از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت منابع آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

کد خبر 520581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha