سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان‌باختگان کرونا به ۸۵۰۶ نفر رسید.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت اخیر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند. دکتر سیما سادات لاری اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۱ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر رسید. لاری تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۵۰۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۴۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. به گفته لاری، استان‌های کردستان، خوزستان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: راهبرد اصلی وزارت بهداشت، قطع زنجیره انتقال عفونت برای شکست کووید ۱۹ است. بنابراین از تجمع غیرضروری و سفرها خودداری شده و در فضاهای عمومی از ماسک استفاده شود.

گفتنی است تاکنون یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

کد خبر 520394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عالی خیلی تشکر کرتا تشکر کرتاهی IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    7 1
    بیست بیست
  • اگه مردم رعایت میکردن الان بیماری کووید ۱۹ نبود IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 5
    اگه مردم رعایت میکردن دیکه ویروس کرونا نبود
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    اخه وقتی که مدارس و بازارها رو باز میکنن همین میشه دیگه