رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در بحران کرونا ۷ هزار پرستار در کشور به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه تعداد زیادی از آنها پس طی مراحل بیماری بهبود یافتند و متاسفانه ۱۸ پرستار هم جان خود را از دست دادند.

کرونا پرستار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمد میرزابیگی در ششمین جلسه شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه ۱۹۳ دانشکده پرستاری در کشور فعال هستند، گفت: حدود ۲۵۰ هزار پرستار از دانشجویی تا بازنشستگی در حوزه پرستاری در کشور داریم و اکنون ۱۱۰ هزار پرستار برای ۱۴۰ هزار تخت مشغول فعالیت هستند که نسبت به میزان تخت مشخص است با کمبود پرستار مواجه هستیم.

وی افزود: از ۱۱۰ هزار پرستار شاغل حدود ۶۵ هزار پرستار در بحران کرونا مستقیما به بیماران خدمت رساندند و ۵۰ درصد از این افراد بین دو هفته تا ۲ ماه بر بالین بیمار مستقر بودند و خانواده های خود را ندیدند.

میرزابیگی عنوان کرد: در نظر داریم مرکز پژوهش‌هایی در شورای عالی نظام پرستاری به وجود آوریم و پیشنهادات خود را چکش کاری شده به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم. همچنین در نظر داریم کار قانون جامع پرستاری را آغاز کرده و به مجلس شورای اسلامی ببریم تا هم پرستاری مناسب با شان ایران داشته باشیم و هم خود پرستار بداند در چه جایگاهی قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: تا سال ۹۳ ردیف اعتبار مختصری مخصوص نظام پرستاری بود و قصد داریم توسط مجلس جدید احیا شود تا بتوانیم به مردم بهتر خدمت رسانی کنیم.

در ادامه نشست دکتر شمس، رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری نیز درباره مشکلات قشر پرستاری اظهار کرد: یکی از نهادهایی که همراه پرستاران بوده است، مجلس شورای اسلامی بود. در همین راستا دو قانون ارتقا بهره‌وری و قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شد. البته قانون ارتقا بهره‌وری علی‌رغم انکه تصویب شده است به درستی اجرا نمی‌شود و در برخی موارد سبب گلایه پرستاران است که انتظار داریم مجلس محترم به این موضوع ورود کند.

او افزود: در مورد قانون تعرفه‌گذاری خدمات نیز با اینکه این قانون تصویب شده، برخی ادعا دارند که قابلیت اجرایی شدن ندارد که به این مهم هم باید رسیدگی شود.

کد خبر 520390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha