رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی این استان در سال ۱۳۹۲ حدود ۳/۱ اسب بخار در هکتار بود که با افزایش قابل‌قبول تا پایان سال ۹۸ به ۸۶.۱ اسب بخار در هکتار افزایش‌یافته است.

کشاورزی صنعتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، منصور رضوانی جلال چهارشنبه ۲۱ خرداد افزود: همدان در بین پنج استان برتر کشور درزمینهٔ جذب تسهیلات بانکی مکانیزاسیون کشاورزی قرار دارد.

وی بیان کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در همدان مطلوب است، افزایش ضریب مکانیزاسیون نشانهای از عزم جدی مسئولان این حوزه برای افزایش کارآمدی و به‌روزرسانی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در استان انجام‌شده، به‌گونه‌ای که در سال‌های اخیر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات بانکی به این بخش اختصاص‌یافته است.

وی افزود: در سال ۹۸ به‌تنهایی ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبارات بانکی به این بخش اختصاص یافت که ۸۰ درصد این اعتبار نیز جذب‌شده که استان همدان را ازلحاظ جذب تسهیلات بانکی در این زمینه در بین پنج استان برتر کشور قرار می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: توسعه آبیاری نوین یکی از موفقیت‌ها در بخش کشاورزی است، ۱۵۱ هزار هکتار آبیاری نوین در این استان انجام‌شده است که توانسته سطح عملکرد در واحد سطح تولیدات کشاورزی را تا چندین برابر افزایش دهد به‌گونه‌ای که یکی از کشاورزان توانسته در تولید جو آبی تولید را به ۱۵.۵ هکتار در واحد سطح برساند و رتبه برتر کشوری در تولید جو را کسب کند.

رضوانی جلال خاطرنشان کرد: بر اساس سند توسعه استان باید ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شود که تاکنون بیش از ۳۶۰ هکتار گلخانه در استان همدان زمینه‌سازی شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۳ نقطه برای احداث شهرک گلخانه‌ای استان استعدادیابی و شناسایی‌شده است، نخستین اولویت استان در پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران است که در این زمینه استقبال خوبی نیز شده به‌تدریج ۲۲۴ هکتار تقاضای تصویب‌شده احداث گلخانه در بانک‌های استان وجود دارد.

رضوانی جلال با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های خوبی برای احداث گلخانه در استان ایجادشده است، ادامه داد: بر اساس سند راهبردی بخش کشاورزی عملکرد گلخانه‌ها ۴۵ درصد تحقق داشته و به‌طورقطع در پایان برنامه سه‌ساله بیش از ۳۰۰ هکتار گلخانه ایجاد خواهد شد.

کد خبر 520277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha