معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سرانه فضای آموزشی به همت ۲ هزار خیر مدرسه‌ساز در یزد ۸/۳ متر مربع است، درحالیکه میانگین کشور ۵/۳ مترمربع است.

مدرسه خیرساز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدجواد حسینی در آیین آغاز عملیات ساخت آموزشگاه خیری دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی در یزد افزود: استان یزد از لحاظ ساخت و تجهیزات فضای آموزشی در کشور می‌درخشد و الگوی بسیاری از استان‌ها است.

وی بیان کرد: امروز به همت خیرین بیست و چهارمین مدرسه آسیب دیدگان بینایی کشور با تمامی امکانات ویژه این طیف در یزد خشت‌گذاری می‌شود.

حسینی با قدردانی از خیرین مدرساز اظهار کرد: یک سوم مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده و استعداد، ظرفیت مالی و ظرفیت تشخیص درست، بزرگترین نعمتی است که خداوند به خیرین داده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: ۸۳ هزار قلم تجهیزات آموزشی، ورزشی و توانبخشی مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی در قالب نهضت توان‌افزایی با همت خیرین تامین می‌شود.

وی گفت: تمام «نوت تیکر» (نوعی دستگاه تایپ کننده) مورد نیاز دانش‌آموزان با آسیب بینایی این مدرسه توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین می‌شود.

عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در این مراسم با قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان گفت: ۳۰ درصد فضای آموزشی استان فرسوده است و نیاز به تخریب و بازسازی دارد که امیدواریم با همت خیرین در سال‌های آینده این مشکل رفع شود.

آموزشگاه خیری ویژه دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی استان یزد با همت خیر محمدرضا ذاکرزاده در مساحت ۵ هزار مترمربع  با ۲۳۷۰ مترمربع زیربنا در قالب  ۱۵ کلاس در دو فاز ساخته می‌شود.

هم اکنون افزون بر ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۱۰۰ باب مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 520236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha