چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی آماری که رشد ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا را نشان داد و نگرانی‌ها نسبت به مازاد عرضه و افت تقاضا در این کشور در بحبوحه شیوع ویروس کرونا را برانگیخت، کاهش پیدا کرد.

نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۵۹ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه‌شنبه با حدود یک درصد افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت با ۷۲ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش، به ۳۸ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته حدود دو درصد افزایش داشت.

هر دو شاخص روز دوشنبه به بالاترین رکورد در سه ماه گذشته صعود کرده بودند اما برخی از تحلیلگران بر این باورند که قیمت‌های بازار بیش از حد سریع و زودهنگام افزایش پیدا کرده است، زیرا پاندمی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و آمار ابتلای روزانه بالایی گزارش می‌شود.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: اگرچه قیمت نفت در ماه گذشته صعود چشمگیری پیدا کرد اما احیای بازار از ریزش تاریخی، شکننده مانده است و قیمت‌های بالاتر احتمالا باعث خواهد شد تولیدکنندگان دوباره تولید خود را احیا کنند در حالی که ادامه پاندمی تقاضا برای انرژی را ضعیف نگه داشته است.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژوئن ۸.۴ میلیون بشکه رشد کرد، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برداشت این ذخایر به میزان ۱.۷ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.

ذخایر فرآورده های نفتی شامل سوخت‌های دیزل و نفت کوره ۴.۳ میلیون بشکه رشد کرد که بسیار بالاتر از رشد سه میلیون بشکه بود که از سوی تحلیلگران پیش بینی شده بود. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

در حالی که اخراج‌ها در آمریکا در آوریل کاهش پیدا کرد اما استخدام به رکورد پایینی سقوط کرد که نشان می‌دهد ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بازار کار بزرگ‌ترین اقتصاد جهان احیا شود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت در هفته‌های اخیر از توافق کاهش تولید اوپک پلاس حمایت شده‌اند اما عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی اعلام کردند که در ژوییه به کاهش تولید ۱.۱۸ میلیون بشکه در روز که علاوه بر کاهش تولید اوپک پلاس در ژوئن انجام می‌دهند، ادامه نخواهند داد.

کد خبر 520178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha