چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

کتاب ناپایداری تشیع در اندلس نوشته حسین خسروی به همت دفتر نشر معارف و دانشگاه معارف اسلامی منتشر شد.

ناپایداری تشیع در اندلس

به گزارش همشهری آنلاین، گروه پژوهشی تاریخ و تمدن دانشگاه معارف اسلامی، با توجه به ضرورت کاوش کمی و کیفی پیرامون تشیع در اندلس، کتاب ناپایداری تشیع در اندلس را که از ۶ فصل در ۴۰۸ سامان یافته را منتشر کرده است.

با مراجعه به قدیمی‌ترین آثاری که از تاریخ اندلس باقی مانده که از آن جمله است: احترام و علاقه مردم آن به اهل‌بیت پیامبر اسلام (ع) در متون ادبی و مرثیه‌های حسینی، سکه‌ها، معماری و… در می‌یابیم که متأسفانه شعائر و اندیشه فلسفی تشیع در این منطقه ظهور نداشته است، لذا این کتاب در صدد باز نمودن زمینه‌ها و بسترهای چگونگی عدم رشد و پایداری فرهنگ اسلامی به ویژه اندیشه‌ها و عقاید شیعی در اندلس است.

نتایج حاصل از تحلیل و ترکیب داده‌های جمع‌آوری شده در این پژوهش نشان می‌دهد که تقابل و حساسیت عباسیان با فاطمیان و علویان، استفاده ابزاری از آموزه مهدویت، مبارزه مرابطون با اندیشه‌های شیعی، سرکوب حرکت‌ها و قیام‌های شیعی و تقابل امویان با شیعیان، از مهمترین موانع زمینه‌ای و اصلی عدم پایداری تشیع در اندلس بوده است.

کتاب ناپایداری تشیع در اندلس نوشته حسین خسروی به همت دفتر نشر معارف و دانشگاه معارف اسلامی به بهای ۷۰,۰۰۰ تومان منتشر شد.

کد خبر 520176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha