رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت مردی جوان خبر داد که با وعده تجارت و دوستی، از خانم های جوان سرقت و اخاذی می کرد.

مرد اغفالگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، سرهنگ مرتضی نثاری درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: مدتی قبل گزارش های مردمی مبنی بر سرقت مقرون به آزار از طریق اخاذی و تهدید زنان توسط فردی به نام «وحید» به پایگاه چهارم پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی برای کارآگاهان مشخص شد وحید با ظاهر کاملاً آراسته و موجه، با اجاره خودروهای لوکس خارجی و گران‌قیمت در سطح شهر تهران پرسه‌ می زد و با شناسایی طعمه‌های خود از بین خانم ها و برقراری ارتباط و معرفی به عنوان شخصی تاجر و سرمایه‌دار در زمینه‌های مختلف از جمله گوشت و گاوداری، با پیشنهاد مشارکت در امور تجاری یا ازدواج اعتماد طعمه‌های خود را جلب می‌کرد.

سرهنگ نثاری اضافه کرد: همچنین به دست آمد وحید پس از گذشت مدتی ضمن دعوت از طعمه‌های خود به رستوران و کافی‌شاپ، رابطه صمیمی‌تری با آنها برقرار می کرد و پس از اعتمادسازی و تبادل پیام های عاشقانه، سوژه‌های خود را اغفال می کرد و حین مواجه شدن با مخالفت و قطع ارتباط قربانیان، آنها را با تهدید مجبور به ادامه دوستی و سپس از آنها سرقت و اخاذی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تجمیع تحقیقات و اطلاعات به دست آمده و با هماهنگی بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت و با شناسایی مخفیگاه در یک عملیات پلیسی متهم دستگیر شد.

نثاری افزود: وحید پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن قبول بزه انتسابی به کارآگاهان گفت که حدود یک سال است برای تامین هزینه‌های زندگی، اقدام به این کار کرده و تاکنون ۸ فقره زورگیری و اخاذی از سوژه‌های خود به مبلغ ۲ میلیارد ریال داشته است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بیان اینکه با توجه به اعتراف صریح متهم کارآگاهان توانستند تاکنون ۴ قربانی را شناسایی کنند، گفت: با دستور قضائی تصویر بدون پوشش وی برای شناسایی سایر شکات منتشر شده و این افراد می‌توانند برای تشکیل پرونده و ادامه شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران واقع در محله نارمک، میدان نبوت (هفت حوض) مراجعه کنند.

کد خبر 519982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha