مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: با اجرای برنامه بسیج مقابله محیطی با کوید ۱۹ از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲ هزار و ۶۸۷ واحد صنفی متخلف در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی تعطیل شده‌اند.

بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اصغر حسنی افزود: از این تعداد واحد صنفی متخلف یک هزار و ۸۵۵ واحد توزیع مواد غذایی و ۸۳۲ مکان عمومی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی مرتبط با کرونا با هماهنگی قضایی تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد و شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد نظارت دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، خراسان رضوی گفت: همچنین در اجرای طرح بسیج ملی مقابله محیطی با ویروس کرونا بیش‌از ۱۶۹ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مورد بازدید قرار گرفته و به صاحبان آنها آموزش‌های لازم ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت حدود ۳۸ هزار مکان عمومی نیز مورد بازدید، نظارت‌های بهداشتی و آموزش قرار گرفته است.

حسنی ادامه داد: به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کوید ۱۹ دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی اماکن عمومی ارسال شده و در صورت تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: بسیج مقابله محیطی با کوید ۱۹ و نظارت بر واحدهای صنفی تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و مکان‌های پر ازدحام تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افزود: مردم همکاری خوبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشته‌اند و با توجه به فعالیت‌های آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها، آگاهی مردم در خصوص بیماری کرونا افزایش یافته است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هشت هزار و ۳۵۱ را در کشور گرفته است. همچنین تاکنون ۱۳۶ هزار و ۳۶۰ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

کد خبر 519907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha