مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند و نسبت به سال ۹۸ مصرف برق خود را کاهش دهند، مشمول پاداش می‌شوند. این پاداش به‌صورت مصرف برق رایگان به کشاورزان استان فارس و صاحبان صنایعی که در زمان اوج مصرف، مصرف خود را کاهش دهند نیز داده می‌شود.  

مصرف برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صاحبان صنایع، کشاورزان و سایر مشترکان خانگی و تجاری امسال با توجه به فرارسیدن گرمای زود رس به مشارکت بیشتر برای رعایت الگوی مصرف برق و کاهش مصرف درزمان اوج بار فراخوانده شده‌اند، این مشارکت به‌صورت جایزه خوش مصرفی به‌ویژه به کشاورزانی که در ساعت‌های اوج مصرف موتورپمپ‌های خود را خاموش کنند و به صاحبان صنایع که در این ساعات مصرف خود را کاهش دهند داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با گرامیداشت ۱۹ خرداد، روز مدیریت مصرف برق در صنعت برق  کشور گفت: عبور از پیک‌بار تابستان نیازمند همراهی مشترکان در بخش‌های مختلف بوده و مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند و نسبت به سال ۹۸ مصرف برق خود را کاهش دهند، مشمول پاداش می‌شوند.

احمدرضا خسروی، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۷۶ هزار مشترک برق در حوزه فعالیت این شرکت در استان فارس وجود دارد، از این تعداد مشترک، ۸۲/۵درصد در بخش خانگی، ۳ درصد در بخش کشاورزی، ۰/۵درصد در بخش صنعتی، ۱۰/۵درصد در بخش تجاری و ۴ درصد در بخش عمومی هستند که همراهی و مشارکت آنان تاثیر به سزایی در عبور موفق از پیک‌بار سال ۹۹ خواهد داشت.

این مقام مسئول، ساعات اوج مصرف برق در روز برای ماه‌های گرم سال را از ۱۳ الی ۱۷ عنوان کرد و ادامه داد: عدم بهره‌گیری همزمان از وسایل پرمصرف برقی در این ساعات، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، سرویس کولرهای آبی و گازی و نصب سایبان بر روی آنها و استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم درجه ترموستات کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴درجه سانتی گراد از مواردی به شمار می‌روند که می‌تواند تا حد زیادی در مدیریت مصرف برق اثربخش و تاثیر گذار باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه به نقش مهم کشاورزان استان در کاهش مصرف برق تابستان سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: ازآنجاکه نیمی از انرژی مصرفی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حوزه کشاورزی صرف می‌شود، بنابراین همکاری کشاورزان در سراسر استان برای خاموش کردن پمپ‌های چاه‌های کشاورزی خود در ساعت اوج مصرف می‌تواند کمک شایانی در عبور موفق از پیک‌بار باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خاطرنشان کرد: کشاورزانی که در ساعت اوج مصرف برق، چاه‌های کشاورزی خود را به مدت ۴ ساعت خاموش کنند، می‌توانند در۲۰ ساعت بعدی از برق رایگان استفاده کرده و مشمول پاداش نیز شوند.

خسروی یادآور شد: در سال ۹۸، ۲۱ هزار و ۵۳۳ مشترک کشاورزی به میزان ۶۰۷ مگاوات در کاهش مصرف با شرکت توزیع همکار داشتند، که مبلغ ۱۶۴ میلیارد ریال پاداش در صورتحساب برق آنان لحاظ گردید.

این مقام مسئول، جلب مشارکت و تعامل بین شرکت و صاحبان صنایع را برای تامین برق پایدار  نیز ضروری دانست و گفت: صاحبان صنایع می‌توانند با  مشارکت در طرح‌هایی چون کاهش بار برنامه‌ریزی‌شده در ساعات اوج بار، طرح تعمیرات و تعطیلات سالیانه، طرح تعیین ساعات کار برنامه‌ریزی‌شده و طرح ذخیره عملیاتی بر اساس شرایط واحد صنعتی خود، علاوه بر بهره‌مندی از پاداش‌های  پیش‌بینی‌شده، به تأمین برق پایدار برای شهروندان در ساعات اوج مصرف کمک کنند.

وی یادآور شد: در سال ۹۸تعداد  یک هزار و ۸۸ مشترک صنعتی، با شرکت توزیع همکار داشتندکه مبلغ ۳۳ هزار و ۷۴۵ میلیون ریال پاداش  نیز به آنان پرداخت شد.

خسروی  با قدردانی از تمامی  مشترکان همکار  که در سال  ۹۸ با این شرکت درگذر از پیک‌بار و اصلاح الگوی مصرف برق همکاری داشتند، ابراز امیدواری کرد این مشارکت‌ها در سال ۹۹ نیز کماکان استمرار داشته تا بتوانیم در سایه این تعامل و همراهی،  تابستانی را بدون خاموشی ناشی از کمبود تولید سپری کنیم.  

تابستان ۹۸ اوج مصرف برق در استان فارس نقطه ۳۶۰۰ مگاوات بوده است و اگر بر اساس برآوردهای هرساله با ۵ درصد افزایش مصرف روبرو باشیم امسال باید توان تولید حدود ۳۸۰۰ مگاوات انرژی در ساعت اوج را داشته باشیم بنابراین تجهیزات و تاسیسات نیروگاهی و انتقال و توزیع باید برای تامین ۱۸۰ مگاوات انرژی بیشتر از تابستان گذشته آماده باشد.  

کد خبر 519813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha