جانشین معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: در ۲۰ روز اخیر( از ابتدای خرداد ۹۹ تاکنون) آتش‌نشانی زنجان ۱۰۳ مورد عملیات اطفا حریق مراتع و علف‌های هرز را انجام داد.

آتش سوزی مراتع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن پناهی، سه‌شنبه بیستم خرداد افزود: در مجموع ۳۰۹ نفر (هر عملیات حداقل سه نفر) از ماموران آتش‌نشانی شهر زنجان در این تعداد عملیات، شرکت داشتند.

وی اظهار کرد: برخی مواقع، آتش‌سوزی مراتع و علف‌های هرز در مسیرهای صعب‌العبور اتفاق می‌افتد که حضور خودرویی آتش‌نشانان امکان‌پذیر نبوده و آنان مجبور هستند به‌صورت پیاده طی مسیر کرده و با بیل و آتش‌کوب، نسبت به اطفای حریق اقدام کنند که این نیز بسیار سخت و وقت‌گیر است.

پناهی تصریح کرد: برای انجام هر عملیات (رفت‌وبرگشت) به‌منظور اطفای آتش‌سوزی مراتع و علف‌های هرز در حوزه شهری، به‌طور میانگین حداقل یک ساعت وقت نیاز است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های بهاری اخیر و ازدیاد پوشش گیاهی، وقوع آتش‌سوزی بر اثر خطای انسانی (دورریز شیشه و فلز در طبیعت) یا عامل مستقیم انسان (ایجاد آتش به‌صورت عمد و غیر عمد)  دور از انتظار نیست بنابراین از عموم مردم درخواست می‌شود از آتش‌افروزی در طبیعت خودداری کنند و در صورت ضرورت، قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از شهروندان خواست در صورت مشاهده حریق مراتع و علف‌های هرز، بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.  

کد خبر 519800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha