دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همزمان با هفته محیط زیست برای افزایش میزان آگاهی شهروندان و همچنین نهادینه کردن حفظ محیط زیست،برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در تکه دهم پایتخت در حال اجراست.

محیط زیست

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : شهردار پازل دهم پایتخت با بیان این مطلب و اهمیت نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست در میان شهروندان درباره برنامه های  هفته محیط زیست توضیح داد:« برپایی غرفه و نمایشگاه محیط زیست، کلاس های آموزشی آنلاین با محوریت ردپای انسان در طبیعت، کاهش تولید زباله در منزل، بافت کیسه ،خرید کیسه های بافتنی و کاشت گل های آپارتمانی از مهمترین برنامه های تدارک دیده شده در هفته محیط زیست است.»


به گفته مجید رباطی برگزاری ایستگاه اطلاع رسانی و غرفه ها آموزشی ، ترویج فرهنگ استفاده از تکنولوژی های جدید لامپ های LED در ساختمان های شهرداری و منازل شهروندان برای کاهش هزینه های مصرف برق از دیگر برنامه های فرهنگی برای افزایش میزان آگاهی شهروندان نسبت به مسائل زیست محیطی است.


فرهنگ سازی برای کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی و پیوستن به وپویش "نه به پلاستیک " میان شهروندان  از جمله مواردی است که شهردار تکه دهم پایتخت به آن تاکید دارد و می گوید:« استفاده از کیسه نایلونی باعث آسیب رسانی به سلامت کره زمین می شود. به همین دلیل برای ترویج فرهنگ نه به پلاستیک در میان اهالی کیسه های پارچه توزیع می شود. همچنین در ادامه این برنامه ها امضاء طومار حامیان محیط زیست و کتاب های محیط زیستی را هم در دستور کار داریم.»

کد خبر 519526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha