چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشاورزی کره جنوبی اعلام کرد دولت قصد دارد همه مرغداری‌ها را برای مقابله با بدترین شیوع آنفلوآنزای پرندگان ضدعفونی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در پایتخت، سئول همه 15000 مرغ، اردک و سایر طیور و نیز پرندگان خانگی در محل‌های نگهداری پرندگان در مدارس این کشور پس از اینکه دومین مورد عفونت با ویروس بالقوه مرگبار H5N1 در آنها یافت شد، معدوم شده‌اند.

در سطح کشور نیز بیش از 6.8 میلیون قطعه مرغ و اردک از هنگام شروع آخرین شیوع بیماری در اول ٱوریل (13 فروردین) معدوم شده‌‌اند. اما وزارت کشاورزی از بروز 40 مورد آنفلوانزای پرندگان در 31 مکان در سراسر کشور خبر داده است .

انجمن پرورش‌دهندگان طیور در این کشور میزان زیان حاصل از شیوع آنفلوآنزای پرندگان را 500 میلیارد وون (478 میلیون دلار) تخمین می‌زند.

وزارت کشاورزی اعلام کرده است که  توزیع و فروش ماکیان زنده را برای مصارف انسانی محدود می‌کند. پیش از ذبح مرغ‌ها و سایر طیور در بازارهای سنتی ممنوع شده بود.

ویروس H5N1 به بوسان، دومین شهر بزرگ کره جنوبی نیز انتشار یافته است و مقامات قصد دارند 4000 پرنده را به این علت در این منطقه معدوم کنند.

تا به حال هیچ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در کره جنوبی گزارش نشده است.

در شیوع آنفلوآنزای پرندگان در سال 2003-2004  در کره جنوبی 5.28 میلیون پرنده معدوم شدند و در شیوع 2006-2007 نیز 2.8 میلیون پرنده نابود شدند.

کد خبر 51943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز