دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: ۳۵ درصد تنش‌های کارگری در این شهرستان منجر به صلح و سازش ‌شده و خلخال رتبه نخست استان اردبیل را در بحث کاهش تنش‌های کارگری دارد.  

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا خلیلی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال در استان اردبیل، دوشنبه ۱۹ خرداد در جلسه کمیسیون کارگری خلخال افزود: از مجموع ۳۸۰ پرونده اختلاف رسیدگی شده در هیات تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال، ۱۱۷ مورد منجر به صلح و سازش بین کارگران و کارفرمایان شد.  

وی اظهار کرد: برای باقیمانده پرونده‌ها نیز رأی صادر شده که نتیجه آن رسیدن کارگران به حقوق قانونی خود از جمله دریافت حقوق و مزایای معوقه، دریافت حق بیمه بیکاری، سنوات خدمت، پاداش پایان کار، حق اولاد، حق مسکن و مطالبات کارگران از کارفرمایان است.  

خلیلی افزود: با هدف بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری خلخال جلسات کمیسیون کارگری این شهرستان سه بار و با دعوت از صاحبان سرمایه و کارفرمایان واحدهای بزرگ کارگری منطقه تشکیل شد که نتیجه آنها ۱۸ مصوبه در سال ۹۸ بود که ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده و تحقق یافته است.  

وی اظهارکرد: امسال نیز از مجموع ۶۴ پرونده اختلافات کارگری و کارفرمایی طرح شده در هیات تشخیص این شهرستان ۱۶ مورد منجر به صلح و سازش بین طرفین دعوا شده که این میزان ۳۵ درصد از مجموع پرونده‌های هیات را تشکیل می‌دهد.  

خلیلی به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در هیات تشخیص اشاره کرد و افزود: مهلت ۱۵ روزه رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در گذشته به هفت روز در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است.  

به گفته وی با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر جز شهرداری هشجین خلخال که با مشکل پرداخت بموقع حقوق، مزایا و حق بیمه کارگران خود مواجه است، سایر شهرداری‌های این شهرستان هیچ‌گونه معوقه حقوق، سنوات خدمت، پاداش عیدی و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارگری نداشته و حقوق و مزایای کارگران زیر پوشش خود را بموقع پرداخت کرده‌اند.  

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: با تزریق سرمایه در گردش از محل اعتبارات تسهیلاتی بنیاد برکت استان اردبیل مشکل سرمایه در گردش و نیز خرید هیزم و چسب این واحد صنعتی بزرگ شهرستان بزودی برطرف خواهد شد.  

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت خدماتی طرف قرارداد با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سه ماه حق و حقوق آبداران این شهرستان را پرداخت نکرده، شرکت آب و فاضلاب روستایی باید نسبت به پرداخت بدهی معوقه به شرکت خدماتی اقدام کند تا این شرکت نیز حقوق معوقه آبداران را پرداخت کند.  

کد خبر 519347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha