دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از پایان مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک خبر داد و گفت: در این عملیات برج‌های شماره ۷ و ۸، ترک‌های داخل برج‌ها و ۳۳ دندانه مربوط به کنگره‌ها مرمت شد.

فلک‌الافلاک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید امین قاسمی دوشنبه ۱۹ خرداد در حاشیه بازدید از قلعه فلک الافلاک گفت: متأسفانه بر اثر زلزله ۵.۱ ریشتری اردیبشهت ماه سالجاری قلعه فلک الافلاک خرم آباد دچار آسیب شد که خوشبختانه با حمایت‌های استاندار کار مرمت اضطراری این بنای ارزشمند و تاریخی را در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان کرد: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت نقدی و امانی برای مرمت اضطراری قلعه اختصاص یافت. در این راستا یک شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران است را شناسایی و بلافاصله کار دوخت و دوز ترک‌های قلعه را آغاز کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: کار مرمت اضطراری و دوخت و دوز ترک‌های ناشی از زلزله اردیبهشت ماه اتمام یافته و فقط بخش نماسازی باقی مانده که روی سازه مرمت شده، اعمال خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: شرکت مذکور با استفاده از مصالح خاصی که در برابر کشش و خمش مقاومت زیادی نشان می‌دهد کار مرمت قلعه را انجام داد. در این عملیات برج‌های شماره ۷و۸ و ترک‌های داخل برج‌ها و طاق‌های داخل موزه مرمت و نیز ۳۳ دندانه مربوط به کنگره‌های برج‌های قلعه که دچار آسیب شده بود، بطور کامل مرمت و بازسازی شد.

کد خبر 519333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha