رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری عاملان برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان اراکی خبر داد.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ احسان آنقی اظهار کرد: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان اراکی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام‌شده از شاکیان مشخص شد که هردو این افراد با یک شگرد مجرمانه یکسان در یک کانال تلگرامی برنامه‌ای را دانلود کرده و برای فعال‌سازی آن از طریق این برنامه به یک درگاه اینترنتی هدایت‌ شده و با واردکردن اطلاعات حساب بانکی خود در این درگاه، بعد از مدت زمانی متوجه برداشت غیرمجاز ۱۹ میلیون ریال از حساب‌هایشان می‌شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در مراحل تحقیقات پلیس، ۲ نفر عاملان این برداشت‌های غیرمجاز در یکی از استان‌های مرزی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی یادآور شد: متهمان به برداشت ۱۹ میلیون ریال از حساب این دو شهروند اراکی و با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده به‌دست آمده بود، به تبلیغ نرم‌افزار فیشینگ و هدایت به درگاه جعلی در شبکه‌های اجتماعی و این برداشت‌های غیرمجاز اعتراف کردند.

وی در خطاب به کاربران فضای مجازی اظهار کرد: لازم است کاربران نسبت به فعال کردن رمز یک‌بار مصرف (پویا) حساب‌های خود که به خرید اینترنتی اقدام می‌کنند توجه کرده و حساب‌های پس‌انداز و واریز حقوق آن‌ها با حساب‌های خرید روزانه تفکیک شده و جدا باشد و از طرفی سامانه پیامکی حساب‌های بانکی فعال و نسبت به تغییر رمزهای حساب بانکی به صورت دوره‌ای اقدام کنند.

سرهنگ آنقی هشدار داد: به هیچ عنوان فریب پیامک‌های دروغ را نخورید در صورتی که به هر علت، با ورود به سایت‌های جعلی اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردید بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهید.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: از عضویت در کانال‌های تلگرامی با عناوین فروش شارژ ارزان‌قیمت، فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای، ماهواره جیبی و… جدا خودداری کنید تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و کاربران فضای مجازی در صورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریع‌تر از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 519319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha