وزیر امور خارجه و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج بوش نخستین چهره برجسته اردوگاه جمهوریخواهان است که از جو بایدن در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ حمایت می‌کند.

ژنرال کالین پاول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، ژنرال چهار ستاره کالین پاول فرمانده ارتش ایالات متحده در جنگ خلیج فارس در ۱۹۹۱ و دوران حضور جورج هربرت واکر بوش در کاخ سفید بود. او که سال‌ها بعد وزیر امور خارجه در دولت بوش پسر شد، روز یکشنبه اعلام کرد دانلد ترامپ از قانون اساسی آمریکا رویگردان و به تهدیدی علیه آمریکا و دموکراسی تبدیل شده است.

پاول که سال ۲۰۱۶ هم در انتخابات ریاست جمهوری به نامزد جمهوریخواهان رای نداده بود، به سی‌ان‌ان گفت: به هیچ وجه نمی‌توانم امسال به پرزیدنت ترامپ رای بدهم. رای من برای بایدن خواهد بود. این موضع‌گیری ژنرال برجسته و رنگین‌پوست آمریکایی واکنش ترامپ را در پی داشت که در توییتر کالین پاول را «کله‌شق واقعی» خطاب کرد. پاول چهار سال پیش به رقیب ترامپ یعنی هیلاری کلینتن رای داد.

پاول تازه‌ترین چهره ارشد نظامی و ژنرال ارتش آمریکاست که آشکارا از اقدام‌های ترامپ و نزدیکان او در بحران اخیر انتقاد می‌کند. پیش‌تر جیمز ماتیس، وزیر دفاع پیشین دولت ترامپ هم به جمع ژنرال‌هایی پیوسته بود که مخالفت خود را با استفاده از نیروهای نظامی در سرکوب معترضان به قنل جورج فلوید اعلام کرده بودند. آمریکا وارد سومین هفته اعتراض‌ها به نژادپرستی پلیس می‌شود. میت رامنی و برخی دیگر از سناتورهای جمهوریخواه هم در انتخابات آینده از ترامپ حمایت نخواهند کرد.

کد خبر 519144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha