قیمت سکه در بورس کالا حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزانتر از بازار آزاد شده است.

سكه هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، معاملات بازار طلا و سکه در روزهای اخیر با ثبات نسبی همراه هستند البته این ثبات قیمتی بعد از افزایش های پی در پی در بازار حاکم شده است.

در هفته های اخیر قیمت سکه از کانال ۶ میلیونی وارد کانال قیمتی ۷ میلیون شده و هم اکنون نیز در بازار آزاد با نرخ ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته می شود.

نکته مهم در معاملات این روزهای سکه، کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در بورس کالا نسبت به قیمت سکه در بازار آزاد است؛ چراکه پیش از این و طی هفته های اخیر قیمت سکه در بورس کالا با اختلاف حداقل  ۲۰۰ هزار تومانی بالاتر از قیمت سکه در بازار آزاد بود. برهمین اساس هم اکنون قیمت سکه در بورس کالا ۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان است درحالی که قیمت سکه در بازار ۷ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و در صرافی ها ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

اختلاف قیمت سکه در بورس کالا موجب شد تا عده ای از فعالان بازار طلا و سکه نوسانات شدید قیمت سکه را ناشی از معاملات سکه بورسی اعلام کنند و حتی در مقطعی بورس کالا مانع این معاملات هم شد.

در هفته های اخیر، سکه درحالی از ۶ میلیون وارد کانال ۷ میلیون شد که طبق اعلام برخی فعالان بازار طلا، سیگنال افزایش قیمت را از بورس دریافت کرده بود. البته بورسی ها نظر دیگری دارند و رشد قیمت دلار را عامل اصلی گرانی سکه ارزیابی می کنند.

بیش از چند هفته  قیمت گواهی سکه یک روزه در بورس کالا ۵۰۰ تا۷۰۰ هزار تومان بیشتر از بازار بود ولی در نهایت ناظر بورس اعلام کرد:‌ نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلا به دلیل وجود قیمت های نامتعارف در تابلوی معاملات تا اطلاع ثانوی در مرحله پیش گشایش باقی خواهد ماند.

بعد از آنهم بورس کالا اعلام کرد:‌ طبق مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس، کلیه اشخاص حقوقی به استثنای بازارگردان ها و صندوق های طلا و همچنین کدهای سبد تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید اوراق گواهی سپرده کالایی سکه طلای بورس کالا نیستند.

به نظر می رسد ممنوعیت معاملات اوراق گواهی سکه برای حقوقی ها، اثر خود را در بورس گذاشته و مصداق آن هم تشکیل صف های فروش برای سکه های یک روزه است؛ فعالان بازار می گویند دیگر سکه های بورسی جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارند.

کد خبر 519014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha