به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شهیدی افزود: افزایش تلفات درحالی است که تعداد کل تصادفات نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۹۸، ۵۰ درصد کاهش نشان میدهد.
وی اضافه کرد: تعداد تلفات ناشی از حوادث ترافیکی همواره بیش از آمار تلفات سر صحنه حوادث ترافیکی است، چرا که برخی از مصدومان بسیار بدحال دربیمارستان جان خود را از دست میدهند.
به گزارش یکشنبه ۱۸ خرداد روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ قم، این مسئول بیان کرد: افزایش خیرهکننده تعداد مسافرتهای برونشهری که اوج آن را در تعطیلات نیمه خرداد شاهد بودیم، در ایجاد این آمار تاثیر اصلی و اولیه داشته است و این افزایش در کنار اعلام بالاتر رفتن آمار مبتلایان به کرونا از سوی مسئولان امر، اهمیت پرهیز از سفرهای غیرضروری را مضاعف میکند
شهیدی تاکید کرد: تعداد تصادفات جرحی یا منجر به فوت در ساعات اولیه عصر و اوایل بامداد بیشتر است. ساعت فیزیولوژیک هر انسانی در زمانهای مشخصی اقتضای استراحت و رفع خستگی را دارد و رانندگان باید از رانندگیهای طولانی بهویژه در زمانهای گفته شده که میتواند با خوابآلودگی بیشتر و افزایش خطای انسانی در بروز رانندگی همراه باشد، پرهیز کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم گفت: امروزه شاخص اصلی ارزیابی ارائه خدمات درمانی به مصدومان فقط آمار تلفات نیست، بلکه شرایطی که در صحنه مصدوم از خود بروز میدهد با عنوان شاخص GAP (شامل سطح هوشیاری، سن و فشارخون) محاسبه شده و در تعیین پیشآگهی مصدومیت به کار میرود.
وی خاطرنشان کرد: نباید با کاهش عدد خام تعداد تصادفات، از معلولیتها و ناتوانیهای دائمی ناشی از حوادث شدید که منجر به تبعات انسانی، اجتماعی و اقتصادی شدیدی میشود، غافل شد.
نظر شما