استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اگر تعداد سرمایه‌گذاران استان بیشتر شود مشکلات استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی حل می‌شود و اگر این موضوع را بپذیریم، امور سرمایه‌گذاری در استان را با جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

صنعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  محمدعلی شجاعی در این نشست که ۱۸ خرداد ماه در محل استانداری برگزار شد،  گفت: برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران استان باید پیگیر باشیم و باید بدانیم ما به سرمایه‌گذار نیاز داریم چراکه سرمایه‌گذار توانایی دارد و می‌تواند به سایر استان‌ها مهاجرت کند.

شجاعی ادامه داد: باید شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه‌گذار در استان ماندگار شود زیرا روند طولانی انجام کارهای سرمایه‌گذاران موجب سرخوردگی آنها می‌شود.

وی افزود: تهیه مجوز بی‌نام برای طرح‌های اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف با هدف تسهیل کار سرمایه‌گذاران است و برای تسریع در این امر مشاور باید تا هفته آینده باید توجیه اقتصادی طرح‌ها را تهیه و در سایت سرمایه‌گذاری استان بارگذاری کند.

شجاعی افزود: در سال جاری براساس سند توسعه صادرات استان کشورهای هدف برای ایجاد مراودات خارجی بر اساس اولویت انتخاب و در بخش صادرات کار استان شروع شود.

وی گفت: باید با سفیران کشورهای مورد هدف در تهران و سفیران ایران در این کشورها نشست‌های اقتصادی برگزار کنیم.

شجاعی یادآورشد: حجم کالاهایی که از استان خراسان شمالی به علت تکمیل نبودن زنجیره تولید به صورت خام از استان خارج و از سایر استان‌ها در حال صادرات است، باید مشخص شود.

وی ادامه داد: برنامه زمان‌بندی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی به مدیران دستگاه‌های اجرایی اعلام شود تا مدیران در جلسات شرکت کنند.

قنبری، معاون اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری، تسهیلات پرداختی و تولیدات استان با میزان صادرات همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: موافقت‌نامه‌های اصولی صادرشده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت باید تا پایان کار از سوی این سازمان پیگیری شود.

کد خبر 518917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha