مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین اعلام کرد: تعداد موارد آتش‌سوزی در مزارع گندم و جو این شهرستان نسبت به سال ۹۸ دو برابر شده‌است.

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن پارسا گفت: از ابتدای فصل برداشت محصول گندم و جو در مزارع شهرستان ورامین، موارد متعددی آتش‌سوزی در اراضی کشاورزی شامل گندم و جو و بقایای کاه و کلش به وقوع پیوسته و هر روز عوامل آتش‌نشانی نسبت به اطفای حریق اراضی اقدام می‌کنند.

وی اظهار کرد: در۳ روز گذشته(از ۱۵ تا ۱۷ خردادماه) بیش از ۲۰ مورد آتش‌سوزی در حوزه شهر ورامین و موارد زیادی در بخش جوادآباد در جنوب استان تهران رخ داده‌ است که نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی تلاش کردند تا ضمن جلوگیری از سرایت آتش به سایر مزارع، از بروز خسارات بیشتر به کشاورزان بکاهند.

پارسا افزود: تاکنون دلیلی مبنی بر عمدی بودن آتش‌سوزی‌ها در مزارع ورامین مشاهده نشده، ولی تعداد آتش‌سوزی‌های در مزارع کشاورزی ورامین نگرانی‌هایی را بابت خسارات وارده به کشاورزان افزایش داده‌است.

وی تاکید کرد: در وقوع آتش‌سوزی‌های اخیر، نیروهای بسیج مردمی با حضور فعال در محل وقوع این حوادث، در کنترل آتش به یاری آتش‌نشانان آمده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین ادامه داد: بارش‌های مناسب اوایل فصل باعث شده تا در تمامی مناطق و حاشیه خیابان‌ها، گیاهان مختلفی رشد کنند که با گرم شدن هوا، این گیاهان به علوفه خشک تبدیل شده‌اند و ممکن است پرتاب کردن یک سیگار روشن از داخل خودرو و آتش گرفتن این علف‌های خشک، مزرعه‌ای را به آتش بکشد.

این مسئول اضافه کرد: از کشاورزان درخواست می‌شود تا به عملیات برداشت محصول خود سرعت بخشیده و با حفظ هوشیاری و سرکشی مداوم به مزارع از بروز آتش‌سوزی پیشگیری کنند.

کد خبر 518799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha