مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌ها درسطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان اجرا شد که نتیجه خوبی در حفظ کیفیت‌ محصول‌های کشاورزی به دنبال داشت.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی سلامی یک‌شنبه ۱۸ خرداد بیان کرد: در راستای حفظ مزارع کشاورزی استان و جلوگیری از خسارات ناشی از آفات، برنامه منسجم مبارزه با آفات و بیماری‌ها از اسفندماه سال گذشته در قم آغاز شد و در بخش‌هایی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اجرای عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌ها به‌صورت گسترده در سطح زمین‌های کشاورزی استان علاوه بر جلوگیری از خسارت‌های فراوان، ‌ موجب شده است که کشاورزان محصول بهتری داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: طی دو سال اخیر میزان بارش‌ها در قم بیشتر شده و همین موضوع عاملی برای گسترش آفات و بیماری‌ها در سطح مزارع است که با طرح‌های پیشگیرانه همچون اجرای برنامه مبارزه با آفات تلاش شد این مساله در استان مدیریت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم و همکاری خوب کشاورزان استان، روند اجرای برنامه مقابله با آفات و بیماری‌ها در قم مطلوب بود و بسیاری از محصول‌های کشاورزی به‌خصوص غلات از خسارت‌های سنگین درامان ماندند.

سلامی خاطرنشان کرد: مبارزه با آفات یک کار تخصصی است که اگر در زمان و مکان مناسب صورت نگیرد، ‌ تأثیرگذاری لازم را ندارد و اکنون این برنامه در قم با استفاده از جدیدترین روش‌ها انجام می‌شود تا علاوه بر از بین بردن آفات و بیماری‌ها، ‌ کمترین آسیب احتمالی را برای محیط‌ زیست داشته باشد.

کد خبر 518772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha