چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر محیط زیست برزیل روز سه شنبه 13 مه استعفای خود را تقدیم ایناسیو لولا دا سیلوا رییس جمهوری برزیل کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس، مارینا سیلوا وزیر سابق محیط زیست برزیل در توجیه استعفای خویش نوشته که از حمایت سیاسی کافی برای حفاظت از جنگل‌های آمازون برخوردار نبوده است.او در بخشی از استعفانامه خود آورده است: من به دلیل دشواری‌های موجود جهت پیگیری برنامه‌های زیست محیطی فدرال از مقام خود کنار می‌روم.

سیلوا در ادامه استعفانامه خود نوشته است: بعد از کناره گیری، در مقام نماینده سنا  به کار ادامه خواهم داد و در سنا به بازسازی حمایت‌های سیاسی برای پیگیری مسائل زیست محیطی برزیل خواهم پرداخت.

رییس سیاست عمومی برای صلح سبز برزیل، با اشاره به استعفای مارینا سیلوا اعلام کرد: برزیل در حال از دست دادن تنها صدای حاضر در دولت است که در حمایت از محیط زیست سخن می‌گفت. وزیر محیط زیست به دلیل اتخاذ تدابیر ضد تخریب جنگل‌ها و افزایش فشارها بر وی در این زمینه، از مقام خود کنار می‌رود.

ایناسیو لولا دا سیلوا رییس جمهوری برزیل  پس از کناره گیری مارینا سیلوا از مقام وزارت، کارلوس مینک دبیرکل محیط زیست ریو د ژانیرو را به مقام وزیر جدید محیط زیست برزیل برگزید.

مارینا سیلوا زندگی سیاسی خویش را به دفاع از محیط زیست اختصاص داده بود. مارینا همکار چیکو مندس از برجسته ترین فعالان محیط زیست برزیل در عرصه جنگل‌های باران زا بود. چیکو مندس در سال 1988 در ایالت اکره که در غرب آمازون واقع است کشته شد.

مارینا داسیلوا اما در دور اول ریاست جمهوری ایناسیو لولا دا سیلوا در سال 2003به عنوان وزیر محیط زیست انتخاب شد. مارینا سیلوا در طول دوران حضور شش ساله خود در راس وزارتخانه محیط زیست برزیل  با طرفداران  توسعه زمین‌های کشاورزی در جنگل‌های آمازون  اختلافات عدیده‌ای پیدا کرده بود.

مواضع محکم مارینا سیلوا در مخالفت با اجرای هرگونه طرح توسعه در جنگل‌های آمازون، وزرای دولت برزیل را که موافق طرح ایجاد زمین‌های کشاورزی در فضاهای خالی جنگل آمازون بودند را با وی دشمن کرد.وزرای توسعه گرای برزیل براین باورند که توسعه زمین‌های کشاورزی در بخش‌های تخریب شده جنگل آمازون می‌تواند به رشد اقتصادی برزیل کمک کند.

کد خبر 51877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز