یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: فعالیت پایانه مرزی سرو در ارومیه از سرگرفته شده است و در روز گذشته، شنبه ۱۷ خرداد، ۵۸ دستگاه کامیون صادراتی و وارداتی از این مرز تردد کردند.  

پایانه مرزی سرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، توحید آذربد، ناظر گمرکات آذربایجان غربی افزود: پس از سه ماه و نیم تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، پایانه مرزی سرو که یکی از مرزهای پنج‌گانه آذربایجان‌غربی و مرزهای سه‌گانه ایران با ترکیه به شمار می‌رود فعالیت خود را از سر گرفته است.  

وی ادامه داد: در این راستا طی ۲۴ ساعت گذشته(۱۷ خرداد) ۲۶ مسافر ایرانی از طریق این مرز وارد کشور شده و ۴۸ مسافر خارجی نیز خارج شدند.  

آذربد در خصوص آمار تردد خودرو از این مرز نیز گفت: دیروز ۱۰ کامیون خارجی حامل خاک از طریق مرز سرو وارد کشور شده و ۴۸ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی از طریق این مرز خارج شدند.  

ناظر گمرکات آذربایجان غربی کالاهای کامیون‌های صادراتی خارج شده از مرز سرو حامل خرما، پروفیل، اشیایی پلاستیکی، کولر آبی، پسته، خمیر مایع، رادیاتور، کشمش، فیلم شیریلنگ، سیب زمینی نیمه آماده و پلی التین بود.  

پنج پایانه از ۲۲ پایانه مرزی کشور در آذربایجان‌غربی واقع است و همین امر اهمیت این استان در حوزه ترانزیت بین‌المللی را نشان می‌دهد.  

بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم‌بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق پایانه‌های استان را شامل می‌شود.  

کد خبر 518759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha