وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، «محمدرضا نوروزپور» را به عنوان مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب کرد.

نوروز پور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم سیدعباس صالحی خطاب به «محمد رضا نوروزپور» آمده است: «نظر به سوابق و تجربیات ارزنده جناب‌عالی در حوزه فرهنگ و رسانه و با عنایت به مصوبه مجمع عمومی، به موجب این ابلاغ به سمت “مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی” منصوب می‌شوید.

امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و ضمن بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند سرمایه انسانی سازمان، در تقویت مرجعیت و تاثیرگذاری خبری، ارایه تصویر صحیح و امیدآفرین از نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید، تحکیم همگرایی ملی و انسجام اجتماعی و فرصت‌آفرینی برای دیپلماسی رسانه‌ای موفق و موید باشید.»

سوابق مدیر عامل جدید ایرنا

نوروزپور پیش از این به‌عنوان معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت فعالیت داشت.

ریاست امور اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، مدیرکلی پایگاه اطلاع رسانی دولت و معاونت مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهوری از جمله سوابق وی در این دولت بوده است.

سابقه فعالیت رسانه‌ای‌ نوروزپور به دهه ۷۰ خورشیدی بر می‌گردد و تجربه حضور و فعالیت در  رسانه‌های مختلفی را داشته است.

وی کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری و مدرک  دکترایش را در رشته روابط بین‌الملل اخذ کرده است.

تالیف کتاب «نرم خبر و سخت خبر؛ روزنامه‌نگاری پیشرفته» در سال ۱۳۸۴ که اینک به عنوان یکی از منابع درسی حوزه ارتباطات قلمداد می‌شود و دو کتاب ترجمه «مصاحبه‌های نوآم چامسکی درباره یازده سپتامبر» و «حمله به عراق، آنچه رسانه‌ها به شما نگفتند» از جمله فعالیت‌های وی به شمار می‌رود.

سیدضیاء هاشمی مدیر عامل سابق ایرنا در دی‌ماه ۹۶ با حکم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب شده بود.

کد خبر 518691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha