فرماندار بشرویه گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده ساختمان بیمارستان تا پایان سال ۹۹ تکمیل می‌شود، امیدواریم طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۰ بیمارستان جدید بشرویه را افتتاح کنیم.

بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  بیمارستان شفای بشرویه سال ۱۳۷۴ توسط هیات امنای مردمی تا مرحله سفت‌کاری پیش رفت و در ادامه با تکمیل و تجهیز نسبی آن توسط شبکه بهداشت و درمان فردوس مهرماه ۱۳۸۱ راه‌اندازی شد.

به‌دلیل فضای کم و غیراستاندارد بیمارستان ۳۲ تختخوابی شفای بشرویه، در سال ۱۳۸۸ ساخت بیمارستان جدید شهرستان پیشنهاد و تصویب شد طوری که هنوز هم کار ساخت بیمارستان جدید بشرویه به اتمام نرسیده است.

ساخت بیمارستان جدید در شهرستان بشرویه از سال ۹۰ آغاز شده است و ردیف بودجه تا سال ۹۵ تخصیص داشته و از سال ۹۶ به بعد بسته شده است.

در سال ۹۶ از محل ماده ۱۸۰ مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و در سال ۹۷ از محل اعتبارات ماده ۳۷ که در اختیار وزارت بهداشت است مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت شده است.

در سال ۹۸ هیچ اعتباری برای ادامه پروژه بیمارستان تخصیص نداشته و برآورد مبلغ مورد نیاز تا اتمام پروژه و بهره‌برداری بیمارستان جدید براساس فهرست بهای سال ۹۷ مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

از سال ۹۰ تا ۹۵ از کل بودجه مصوب به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان تنها ۹ میلیارد و ۳۱ میلیون تومان یعنی حدود ۶۰ درصد تخصیص داده شده است.

آی سی یو، سی سی یو، دیالیز، سی تی اسکن، قلب، جراحی و اورژانس از جمله بخش‌های بیمارستان ۳۲ تختخوابی در حال ساخت بشرویه است که تاکنون ۹ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

استاندار خراسان ‌جنوبی سال ۹۸ سفری به شهرستان بشرویه داشت و در این سفر از بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه بازدید کرد و در این بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفته بود؛ این بیمارستان ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این طرح بیمارستانی نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است.

«علی شفیعی»، فرماندار بشرویه گفت: استاندار خراسان ‌جنوبی تیرماه سال گذشته به شهرستان بشرویه سفر کرد که رهاورد این سفر ۶۰ مصوبه بود.

وی بیان کرد: یکی از مصوبات این سفر تأمین اعتبار تکمیل ساختمان بیمارستان بشرویه بود، با تأمین اعتبار در سال ۹۸ و ۹۹ و تخصیص مجموع ۱۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعتبار، عملیات اجرایی پروژه آغاز شده است.

فرماندار بشرویه گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ساختمان بیمارستان تا پایان امسال تکمیل می‌شود و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۰ بیمارستان جدید بشرویه را افتتاح کنیم.

شفیعی خاطرنشان کرد: با تکمیل فضا و ساختمان نیازمند تجهیزات هستیم که از طریق استان و ملی امکانات و تجهیزات موردنیاز تأمین خواهد شد.

کد خبر 518519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha