چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجمین نمایشگاه تجهیزات عکاسی با حضور 70 شرکت داخلی و خارجی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران افتتاح شد.

نوری دبیر ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات عکاسی گفت: همه ساله در آستانه نمایشگاه فتوکینا در ماه می در ایران نمایشگاه تحهیزات عکاسی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از سال 83 به صورت منظم در ماه می در تهران برگزار می شود. دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه گفت: بسیاری از مردم کشور ما امکان حضور در نمایشگاه فتوکینا در شهر کلن آلمان را پیدا نمی کنند؛ این نمایشگاه می تواند برای آنها فرصتی باشد که با آخرین دستاوردهای صنعت عکاسی دنیا و ایران آشنا شوند، بدون این که ارزی را از کشور خارج کنند.

از اهداف دیگر این نمایشگاه آموزش کودکان و نوجوانان به عنوان اهالی آینده عکاسان ایران و اعطای گواهینامه پایان دوره به آنها است. در نمایشگاه امسال روز 25 اردیبهشت به کودکان و نوجوانان 8 تا 14 سال آموزش داده می شود. این کودکان از میان دانش آموزان مدارس شاهد تهران انتخاب شده اند.

وی با اشاره به این که نمایشگاه امسال با همکاری اتحادیه عکاسان تهران و کانون پرورش فکری نوجوانان برپا شده است گفت: در نمایشگاه امسال 70 برند اصلی محصولات عکاسی  حضور دارند. یکی از مشخصه های این نمایشگاه افزایش 30 درصدی  شرکتهای  تولیدکننده داخلی نسبت به پارسال است.

نمایشگاه امسال به دلیل حضورشرکت های بلژیکی با حضور نمایندگان سفارت بلژیک در ایران افتتاح شد. در حاشیه این نمایشگاه نمایشگاه دوربینهای قدیمی که آرشیو شخصی محمد علی جدید الاسلام است به نمایش گذاشته شده است. همچنین مجله عکاسی خلاق نمایشگاه کوچکی از عکس های قدیمی در کنار غرفه اش برپا کرده است.

[گزارش تصویری؛ افتتاحیه نمایشگاه دوربین‌های دیجیتال]

کد خبر 51849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز