مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: پس از دو هفته سقوط، شاخص کل بازار‎ ‎بورس ‏منطقه‌ای استان روند صعودی به خود گرفت. ‏

تالار بورس

‏به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید جوادی، مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بعد از دو هفته روند نزولی، شاخص کل بازار بورس استان با ۸۹ هزار ‏و ۹۸۰ واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به رقم یک میلیون و ۲۸ هزار و ۵۳۷ واحد و ‏همچنین شاخص کل بازار ‏فرابورس نیز با ۸۳۲ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۱۱ ‏هزار و ۶۹۶ واحد رسید‎. 

وی گفت: در چهار روز کاری هفته منتهی به ۱۳ خرداد، ۸۵ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۶۰ ‏برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی ‏به ارزش افزون بر یک هزار و ۱۹۷ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای ‏آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت، که ۵۳ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش ‏بوده است‎.

جوادی گفت: در طول هفته در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق ‏تقدم بیش از ۳۰۰ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی کارگزاری مفید بیشترین ‏ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۲ درصد به خود اختصاص داد. همچنین در این هفته ‏سهام شرکت پالایش نفت تبریز با ۸ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات ‏بورس منطقه‌ای قرار داشته است‎. 

کد خبر 518464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha